ساری،

لبنیات مازندران بر سفره روس ها

نخستین محموله محصولات لبنی مازندران، به روسیه صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ٬ مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: این کارخانه لبنی در  آمل با دریافت کد صادراتی IR از سازمان دامپزشکی کشور،  18 تن پنیر و 20 تن شیرخشک به ارزش 180 هزار دلار را پیش از ظهر امروز به کشور روسیه صادر کرد.

سید حسین رضوانی با بیان اینکه صادرات فرآورده‌های لبنی از مازندران به روسیه آغاز شد، از صادرات انواع پنیر این شرکت ظرف روزهای آینده خبر داد.

وی گفت: تولیدکنندگان لبنیات در استان می‌ توانند با مراجعه به دامپزشکی و رعایت ضوابط و مقررات سازمان دامپزشکی کشور نسبت به دریافت کد صادراتی اقدام و سپس در امر صادرات وارد شوند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: صادرات لبنیات به روسیه با توجه به بازار این کشور و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا از جمله قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و بلاروس می ‌تواند در ارزآوری و جهانی شدن برندهای تولید ‌کننده محصولات لبنی ایرانی اثر‌گذاری بالایی داشته باشد و در ایجاد تعادل در بازار داخلی نیز موثر واقع شود.

رضوانی آمادگی مجموعه کارشناسی اداره‌کل دامپزشکی مازندران را در جهت مشاوره برای صادرات انواع فرآورده‌های خام دامی اعلام کرد و گفت: تولیدکنندگان استان می‌توانند از توان کارشناسی این اداره‌ کل برای امر صادرات بهره‌ مند شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، راه ، لبنی ، مازندران ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار