دو مقام سابق بخش اطلاعات انگلیس نسبت به پیامدهای منفی خروج این کشور از اتحادیه اروپا هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، دو مقام ارشد اطلاعاتی سابق انگلیس امروز عنوان کردند که رای به خروج این کشور از اتحادیه اروپا در ماه آینده موجب آسیبپذیری بیشتر انگلیس در برابر حملات شبه نظامیان و بروز ناامنی در سراسر قاره اروپا میشود.

«جان ساورز» رییس بخش اطلاعات برون مرزی انگلیس موسوم به «MI6» در سال 2014 و «جاناتان ایوانز» که تا سه سال قبل رییس بخش اطلاعات داخلی انگلیس «MI5» بود، هشدار دادند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همکاری اطلاعاتی بین این کشور و همسایگانش را تضعیف مینماید.

در بخشی از مقاله منتشر شده از سوی این دو مقام سابق اطلاعاتی انگلیس که در روزنامه ساندی تایمز منتشر شد، آمده است: مبارزه با تروریسم بازی گروهی است و اتحادیه اروپا بهترین چارچوب کاری در دسترس است و هیچ کشوری نمیتواند به تنهایی در امور امنیتی به موفقیت برسد.

انگلیسیها قرر است 23 ژوئن سال جاری (3 تیرماه) در زمینه ماندن یا ترک اتحادیه اروپا  در همهپرسی شرکت نمایند؛ تصمیمی که پیامدهای تجاری، سرمایه گذاری، دفاعی و سیاسی فراتر از مرزهای انگلیس دارد. نظرسنجیها نیز حکایت از برابری موافقان و مخالفان باقی ماندن یا خروج انگلیس در اتحادیه اروپا دارد.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار