با اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی می‌توانیم خدعه‌های دشمنان را ناکام بگذاریم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از اصفهان، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام این خبر گفت: اگر بخواهیم خیز بلندی در راستای پیشرفت و سربلندی کشور برداریم باید در جایی سرمایه‌گذاری کنیم که اختیار آن از صفر تا صد دست خودمان باشد.

محمدحسین صفارهرندی در همایش اقتصاد مقاومتی دانشکده فنی مهندسی گلپایگان افزود: اقتصاد مقاومتی باید منشاء اقدام و عمل تمام دستگاه‌های کشور باشد.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی در یک عبارت یعنی تدارک برنامه اقتصادی کشور به گونه‌ای که در شرایط اضطرار پاسخگوی نیازهای جامعه بزرگ ما باشد.

 صفارهرندی بیان کرد: اگر اقتصاد ما یکسره به نفت وابسته باشد ما مقهور شرایطی هستیم که ممکن است دیگران علیه ما انجام دهند مانند کاهش‌های بی‌سابقه قیمت نفت که بیشتر مواقع هم به دلایل سیاسی بوده است.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:  این نقشه های شوم علیه ما به کار گرفته شده تا دسترسی ایران به دلارهای نفتی کم شود که کشورهایی مانند عربستان هم به خاطر همکاری با دشمنان در این میان شروع به خودزنی می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی قیمت نفت تعمدی پایین بیاید تمام برنامه‌ریزی‌های اقتصادی ما به هم می‌خورد بنابراین اقتصاد مقاومتی یعنی طراحی برنامه به گونه‌ای که راه برون‌رفت از تحریکات بازار را داشته باشیم. 

 این مقام مسئول اظهار داشت: یکی از نخستین راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی این است که از اسارت فروش نفت خام رها شویم و به دنبال فروش فرآورده‌های نفتی باشیم.

وی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه برای تنوع بازار خرید کالا فکری شود که اگر برخی مشتریان محصولات ما به دلیل فشارها و تحریم‌ها از خرید سرباز زدند ما با تنوع دادن به بازار خریداران جدید و بهتری پیدا کنیم و کالا را به بازارهای دیگری سوق دهیم این در حالی است که شرکت های توانمندی در داخل به خوبی فعالیت می کنند.

صفارهرندی با بیان اینکه بخشی از تدابیر باید به شبکه تولید مربوط باشد افزود: دیده شده محصولاتی در کشور تولید می‌شوند که بیشتر جنبه تجملی دارد و برای استفاده‌های اشرافیان کشورهای دیگر است در حالی که مردم ما نیازمند برخی محصولات اولیه مانند گندم و حتی دانه‌های روغنی هستند و این سیاست‌ها باید تغییر کند.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.