مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در دو سال اخیر حدود 9.5 میلیون حاشیه نشین کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از کرمانشاه محمد جواد کبیر در جلسه شورای هماهنگی ادارات و سازمانهای زیر مجموعه وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه که امروز (19 اردیبهشت ماه) در محل اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه برگزار شد به مصوبه 10 اردیبهشت ماه سال 1393 دولت اشاره کرد و افزود: بر اساس این مصوبه یازده میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار گرفتند که  86درصد این افراد حاشینه نشین شهرها بودند.
 
کبیر در ادامه تصریح کرد: 91.7 درصد این افرد درآمد ماهانه کمتر از یک میلیون تومان دارند و می‌توان گفت استراتژی دولت برای ایجاد حفاظت مردم در برابر هزینه‌های سلامت قابل قبول است.
 
وی اظهار کرد: رویکرد ما این است که به سمت بیمه کارآمد برویم و ویژگی بیمه کارآمد انباشت منابع، داشتن اختیارات و پیروی از سیاست ها تولیت سلامت است و اینکه پرداخت ها را براساس کیفیت و کمیت خدمات انجام شود.
 
کبیر با اشاره به اینکه هر یک از زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند نقش موثری در توسعه پایدار کشور داشته باشد گفت: برای قرار گیری در این مسیر باید چاچوب کلی برای کار خود تعریف کنیم.
 
وی تصریح کرد: ما کشوری هستیم که منابع و پتانسیل‌های بالقوه زیادی دارد اما اینکه در استانی مثل کرمانشاه شاخص بیکاری اینقدر بالاست به این دلیل است که نتوانستیم به چارچوب مشخصی در زمینه توسعه استان برسیم.
 
این مقام مسئول در پایان گفت: با توجه به اینکه دستگاه‌های اجرایی تاثیرگذاری عضو شواری هماهنگی ادارت و سازمانهای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند این شورا می‌تواند سکاندار تولید یک مدل توسعه پایدار برای استان شود و این مدل را به مسئولین ارشد استان ارائه دهد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.