معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: پنجمين جشنواره بين المللي فيلم سبز، 24 تا 31 اردیبهشت ماه جاری در 70 شهر کشور برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معصومه ابتكار در سفر به شهرکرد افزود: فراخوان پنجمين جشنواره بين المللي فيلم سبز، از جمعه آینده 24 اردیبهشت ماه جاری و به مدت یک هفته در 70 شهر كشور و همزمان در چهار شهر استان چهارمحال و بختياری برگزار می شود.

وی اضافه کرد: فراخوان این جشنواره، پس از یک وقفه 10 ساله و به منظور ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست اعلام و بيش از يك هزار 900 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شد که از اين تعداد 400 فيلم بين المللي از 41 كشور و مابقي از ايران است.

ابتکار، برگزاري اين جشنواره را يك جريان فرهنگي و فكري در حوزه محيط زيست خواند و گفت: توجه به مسائل طبيعت و محيط زيست از دريچه هنر و سينما و تاثير گذاري آن در انتقال پيام، و اصلاح و نهادینه سازی نگرش و رفتار جامعه نسبت به محيط زيست از اهداف برگزاری اين جشنواره است.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست با ابزار و بیان هنری و نیز شناسایی آثار ارزشمند در توجه بخشیدن به حفاظت محیط زیست و توسعه اگاهی مردم در این حوزه، از دیگر اهدف برگزاری جشنواره بین المللی فیلم سبز توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور می باشد.

گفتنی است: معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور بمنظور شرکت در آیین جشن ثبت جهانی و اهدای لوح، و رونمایی از سند مدیریتی ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد سبزكوه، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

آیین جشن ثبت جهانی و اهدای لوح ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد سبزكوه، با حضور مسئولانی از یونسکو و مدیران کشوری و استانی، در تالاب بین المللی گندمان برگزار شد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار