فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آباده از توقیف دام قاچاق به ارزش 5 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: ماموران انتظامی شهرستان آباده هنگام گشت زنی در اطراف این شهرستان، به چهار دستگاه خودرو كه حامل احشام بودند مشكوك و خودروها را متوقف كردند.
وی ادامه داد: پس از متوقف كردن خودروها در بررسی مشخص شد، این خودروها كه از فیروزآباد بارگیری و به مقصد اصفهان در حركت بودند حامل 427 راس گوسفند فاقد هر گونه مجوز از اداره دامپزشكی هستند.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آباده اظهار كرد: همانطور كه قبلا نیز توصیه شده با توجه به این كه بسیاری از بیماری های خطرناك قابل سرایت به انسان است و در واقع مشترك بین دام و انسان است، چه بسا جابجایی و نقل و انتقال این گونه چهارپایان بدون مجوز بهداشتی می توانند سطح سلامت شهروندان را به مخاطره اندازد.
سرهنگ زراعتیان خاطرنشان كرد: پلیس با تمام جدیت با موارد مشابه برخورد می كند و از تردد هر نوع خودرو حاوی انواع چهارپایان و طیور كه فاقد پروانه معتبر از ادارات دامپزشكی كشور باشد جلوگیری خواهد كرد.
وی با اشاره به دستگیری شش متهم گفت: ارزش این بار قاچاق 5 میلیارد ریال برآورد شده كه با هماهنگی با مقام قضایی، احشام به کشتارگاه تحویل داده شد و خودروها نیز روانه پارکینگ شدند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار