توماس باخ رئیس IOC،در نامه ای به روسای کمیته های المپیک کشورهای عضو، بر حمایت از ورزش پاک تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، متن نامه ارسالی به شرح زیر است:
 
بی شک از پیشرفت های اخیر صورت گرفته در زمینه حمایت از ورزش پاک آگاهی دارید. این مسئولیت جهانی بر ماست تا به عنوان اعضای جنبش المپیک اطمینان حاصل نماییم که تمامی ورزشکاران و افراد دست اندرکار در جنبش المپیک به اصل شرافت در ورزش، مسابقات و به ویژه در رویارویی با رقبای خود احترام گذارند.
 
در این زمینه، کمیته ملی المپیک شما نقش مهمی را عهده دار بوده و در رابطه با شرکت کنندگان در بازی های المپیک ریو 2016 وظیفه مشخصی دارد.
 
از این رو ضروری است تا آن کمیته ملی المپیک با همکاری نزدیک با سازمان ملی مبارزه با دوپینگ، تدابیر لازم را اتخاذ نموده و از عدم ارتکاب به دوپینگ اعضای کاروان و هرگونه موارد غیر اخلاقی اطمینان حاصل نمایید. این به آن معناست که تمامی ورزشکاران باید در معرض تست های دقیق و هوشمندانه مناسب قبل از بازی های المپیک ریو 2016 قرار بگیرند.
 
کمیته بین المللی المپیک اطمینان دارد که می تواند روی کمک و مساعدت کمیته های ملی المپیک در راستای اهداف مشترک ورزشی که همانا حمایت از ورزشکاران پاک در بازی های المپیک ریو 2016 می باشد، حساب کند.، لذا خواهشمند است کمال همکاری را با کارکنان مبارزه با دوپینگ کمیته بین المللی المپیک و انجمن جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) که هدف اصلی آن ها شناسایی نقاط ضعف احتمالی تست ها و ارائه توصیه های لازم می باشد، داشته باشید.
 
این اقدامات جایگزین برنامه های نمونه گیری قبل از مسابقات نمی شوند، بلکه به بهینه سازی و ارتقاء آن ها کمک خواهند کرد، خواهشمند است اقدامات لازم را در جهت اجرای این برنامه های آموزشی به کار گیرید.
انتهای یپام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار