گرد و غبار و وزش باد از صبح امروز موجب آلودگي هواي مراغه و كاهش ديد افقي در اين شهرستان شده است.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ براساس اعلام روز اداره هواشناسي مراغه، احتمال ادامه اين روند تا 24 ساعت آينده وجود دارد و هم اكنون وزش باد در اين شهرستان حدود 50 كيلومتر در ساعت و بيشترين سرعت وزش ثبت شده 56 كيلومتر در ساعت است.
بنابر همين گزارش ديد افقي در اين شهرستان تا هشت هزار متر مربع كاهش يافته و در 24 ساعت آينده هواي اين شهرستان ابري تا تمام ابري، وزش به نسبه شديد باد همراه با گرد و غبار و گاهي رگبار و بارش باران پيش بيني مي شود.
تماس خبرنگارمان به منظور اطلاع از ميزان آلودگي هواي اين شهرستان با اداره حفاظت از محيط زيست مراغه و اداره كل حفاظت از محيط زيست آذربايجان شرقي بي نتيجه ماند و مسئولان در اين ارتباط اظهار كردند كه پايگاه سنجش آلودگي هوا به شهرداري مراغه تحويل داده شده است.
آنان اظهار داشتند: شهرداري مراغه اطلاعات مربوط به آلودگي هوا را گزارش نمي كند و هم اكنون اين پايگاه در وضعيت آفلاين ( غيرفعال ) قرار دارد.
علي كريمي، مسئول امور پيمان شهرداري مراغه نيز در اين ارتباط گفت: شهرداري مراغه مسئوليت حفظ و نگهداري اين پايگاه را برعهده داشته و اطلاعات مربوط به اداره كل ارسال مي شود و حق ارايه اطلاعات را ندارد.
پايگاه سنجش آلودگي هوا دو سال قبل در ميدان مصلاي اين شهرستان با هزينه شهرداري مراغه و با همكاري اداره كل حفاظت از محيط زيست آذربايجان شرقي راه اندازي شد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعيت در147 كيلومتري جنوب تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.