گیلان ؛

توزیع 24 هزار جعبه تخم نوغان در کشور

برای تولید کرم ابریشم در کشور 30 هزار جعبه در نظر گرفته شده که تا کنون 24 هزار جعبه توزیع شده است.

توزیع 24 هزار جعبه تخم نوغان در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان ، رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: تاکنون 24 هزار جعبه تخم‌نوغان در کشور توزیع شده که 9 هزار جعبه در گیلان بوده است.

علی‌اصغر داداش‌پور با اشاره به آغاز فصل تولید کرم ابریشم اظهار کرد: 30 هزار جعبه تخم نوغان برای توزیع در کشور در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 24 هزار جعبه تخم نوغان در کشور توزیع شده است، افزود: در گیلان تاکنون 9 هزار جعبه تخم نوغان توزیع شده است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور از نوغانداران خواست جعبه تخم نوغان را به موقع تهیه کنند و گفت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی، نوغانداران پرورش کرم ابریشم را هر چه سریع‌تر انجام دهند.

وی قیمت هر جعبه تخم نوغان را 7 هزار و 500 تومان عنوان کرد و افزود: این قیمت از 15 سال پیش تاکنون تغییری پیدا نکرده، بنابراین نوغانداران هر چه سریع‌تر نسبت به تهیه جعبه‌های تخم نوغان اقدام کنند تا کار پرورش را به موقع انجام دهند.

داداش‌پور با اشاره به اینکه 10 مرکز در گیلان برای توزیع جعبه‌های تخم نوغان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: مراکز 10گانه توزیع تخم نوغان در رشت، آستانه‌اشرفیه، فومن، شفت، لاهیجان، انزلی، طاهرگوراب و کسما در صومعه‌سرا و شلمان برای توزیع جعبه‌های تخم نوغان فعالیت دارند.

وی با تأکید بر اینکه نوغانداران برای پرورش کرم ابریشم درجه دما را رعایت کنند، یادآور شد: محل پرورش کرم ابریشم باید ضدعفونی شود و بهداشت مورد نظر رعایت شود.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گیلان را به دلیل وجود شرایط آب و هوایی مناسب از قطب‌های نوغانداری در کشور دانست و متذکر شد: 50 درصد از نوغانداری کشور در گیلان است.

وی 25 تا 30 روز را زمان توزیع تخم نوغان عنوان کرد و یادآور شد: از نوغانداران می‌خواهیم در این مدت زمان برای دریافت تخم نوغان به مراکز مورد نظر مراجعه کنند.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.