آغاز به کار سومین دستگاه رادیوتراپی حین عمل در کشور

سومین دستگاه رادیوتراپی حین عمل در کشور که برای درمان قطعی سرطان های سطحی مورد استفاده قرار می گیرد در مشهد آغاز به کار کرد.

آغاز به کار سومین دستگاه رادیوتراپی حین عمل در کشور به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رئیس مرکز تحقیقات سرطان کشور با حضور در بیمارستان پاستور مشهد و انجام نخستین جراحی سرطان با استفاده از دستگاه رادیوتراپی حین عمل در مشهد گفت: تفاوت این دستگاه با سایر دستگاه های رادیو تراپی موجود در کشور در این است که نیاز به جلسات متعدد پرتودرمانی برای بیماران پس از خروج توده سرطانی نیست و پزشکان به آسانی و در حین عمل می توانند بافت سرطانی را تنها با یک بار پرتودرمانی از بین ببرند.

دکتر محمد اسماعیل اکبری، آسیب رسانی کمتر به سایر بافت ها در حین پرتودرمانی را از مزایای دیگر این دستگاه برشمرد و افزود: در این روش هزینه های بیماران به طور چشمگیری کاهش می یابد و بیمار نیازی به پرتودرمانی متعدد و پرهزینه برای بهبودی کامل ندارد و تنها طی یک جلسه در حین عمل سلول های سرطانی از بین می روند.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان کشور افزود: تا کنون به علت نبود این دستگاه در شرق کشور بیشتر بیماران ناچار بودند به تهران مراجعه کنند که با آغاز به کار این دستگاه بسیاری از بیماران شرق کشور می توانند به این مرکز مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار