کرمان؛

نگهداری 21هزار سند درآرشیو مرکز اسنادجنوبشرق کرمان

مدیر مركز اسناد و كتابخانه ملی منطقه جنوبشرق گفت: 21 هزار و هشت پرونده شامل حدود دو میلیون یكصد هزار و 800 برگ سند در آرشیو این سازمان نگهداری می شود.

نگهداری 21هزار سند درآرشیو مرکز اسنادجنوبشرق کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حجت الاسلام محمد محمودآبادی امروز در نشست مشترك خبری با فرمانده انتظامی استان كرمان افزود: اسناد غیردولتی بخش عمده كار را در سازمان اسناد دارد و شامل اسنادی است كه در خانه ها و آرشیوهای خصوصی نگهداری می شود و خاستگاه اصلی شان باید سازمان اسناد باشد.

وی اعتمادسازی بین سازمان اسناد و مردم برای جذب اسناد موجود در خانه ها و سایر مكان ها رایكی از اهداف این مركز دانست.

محمودآبادی خاطر نشان کرد: هفته اسناد ملی و میراث مكتوب از 18 اردیبهشت آغاز می شودو: برنامه ریزی های تخصصی در هفته اسناد ملی به منظور دستیابی به اهداف این سازمان انجام شده است.

وی تصریح کرد: كاركرد جدید سازمان اسناد و كتابخانه ملی مبنی بر برون گرایی و فرهنگی است.

محمودآبادی افزود: 16 هزار و 303 ركورد از اسناد دولتی نیز در آرشیو سازمان اسناد و كتابخانه ملی جنوبشرق كشور نگهداری می شود.

مدیر مركز اسناد و كتابخانه ملی منطقه جنوبشرق خاطر نشان کرد: حدود هزار و 850 برگ سند از بین اسناد موجود در كرمان و تهران طی سال گذشته برای محققان اسكن و در اختیار آنها قرار داده شده است اسناد دولتی شامل تمام اوراق و مكاتبات ادارات كه به نوعی از بایگانی جاری به بایگانی راكد منتقل می شوند در اختیار سازمان اسناد هستند.

وی تصریح کرد: حدود 390 پرونده اسناد اهدایی شامل اسناد خانوادگی، شجره نامه و احكام و فرامین حاكمان گذشته كرمان و كشور در طول سالهای گذشته به این سازمان اهداء و حدود 217 ركورد نیز وارد سیستم شده است.

وی یادآورشد: 91 هزار و 737 پرونده در پیش آرشیو سازمان اسناد جنوبشرق كشور موجود است كه هنوز به مرحله بررسی فهرست نویسی و طبقه بندی نرسیده اند.

مدیر مركز اسناد و كتابخانه ملی منطقه جنوبشرق كشور گفت: این سازمان در بخش پژوهشی نیز سال گذشته شش تفاهم‌ نامه با دستگاه های مختلف امضا كرد كه یكی از این تفاهم نامه ها با نیروی انتظامی امضا شد.

وی افزود: برگزاری نخستین جشنواره اسناد و آثار نظم و امنیت در راستای امضای این تفاهم نامه برگزار می‌شودو بیش از هشت هزار برگ سند در حوزه جشنواره اسناد و آثار نظم و امنیت به منظور استفاده در جشنواره اسكن شده است.

انتهای پیام /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار