امام جمعه قوچان گفت:معلمان عنصر عشق و محبت را در آموزش و یاددهی فراموش نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی در مراسم تقدیر از اساتید برتر دانشگاه آزاد اسلامی قوچان و جشن روز معلم افزود: خداوند متعال به یک تعبیر کار خود را با معلمی آغاز کرد و قبل از آن نیز عالم هستی و انسان را با عشق آفرید و این مهمترین اکسیر در یادگیری به‌شمار می‌آید .

وی با بیان اینکه عشق ورزیدن برای یک استاد و معلم حائز اهمیت است و آنان نباید عنصر عشق و محبت را در آموزش و یاددهی فراموش کنند ، گفت : سخت‌گیری و نمره ندادن خلاف روند معلمی و استادی است درصورتی که باید با اخلاق خوب ، محبت و دوست‌داشتن دانشجو را دعوت به تحصیل و درس کرد .
امام جمعه قوچان زمزمه عشق در کنار تعلیم و تربیت را امری مهم برشمرد و تصریح کرد : برای دعوت به دین نیز سخت‌گیری و اجبار جائز نبوده بلکه با محبت و عشق می‌توان افراد را به دین دعوت کرد و قبل از ملامت جوانان باید ابتدا خود را ملامت کنیم که شاید در تربیت و آموزش اشتباهی انجام داده باشیم .

وی با بیان اینکه پیامبران تربیت، تهذیب و تزکیه را سرلوحه کار خود قرار داده بودند ، تأکید کرد : خداوند حتی با اعطای تمام نعمت‌های مختلف بر سر انسان منت نگذاشته است مگر هنگام مبعوث کردن پیامبر خود که نشان از اهمیت معلمی دارد .

طباطبایی با اشاره به اینکه حق معلمی که یک کلمه آموزنده را یاد می‌دهد اداشدنی نیست ، بیان کرد : دانشجویان باید به اساتید خود احترام بگذارند و اساتید و مربیان دینی نیز جوانان را با عشق به سوی خدا دعوت کنند ، زیرا نمی‌توان کسی را با تهدید و زور نمازخوان کرد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان هم در این مراسم با تبریک روز معلم و استاد، شهید مطهری را نمونه کاملی از فضائل معلمی دانست و تصریح کرد : تربیت یافتگان باید خداترس، خادم قرآن، برنامه‌دار، هدفمند بوده و موجبات رشد و ارتقای مقام انسانی در سطح جامعه را فراهم کنند.

وی تأکید کرد : اخلاص ، تهذیب نفس ، عمل صالح ، حُسن خُلق ، فروتنی و عفت نفس مهمترین ویژگی‌های یک معلم خوب به شمار می‌آید که باید با توجه به مسئولیت خود به مقضیات زمان نیز عالِم باشد .

انتهای پیام//
برچسب ها: معلم ، عشق ، محبت ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار