میوه توت فرنگی بخاطر وجود ویتامین ث باعث می شود که دستگاه ایمنی تقویت شود و بدنتان در مقابل عفونت ها مصون بماند.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، توت فرنگی به صورت، قرمز، گوشت دار و دارای هسته های ریزی است كه به حالت خود رو در بعضی نواحی شمالی ایران از ماه اردیبهشت پدیدار می شود و تا آخر مرداد دوام می آورد .

توت فرنگی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین است .

آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی و همچنین پتاسیم بالای درون توت فرنگی باعث کاهش خطر لخته های خون خطرناک در مغزشده و از سکته مغزی جلوگیری می کند.

توت فرنگي، به علت داشتن آهن و ويتامين C در خونسازي بدن مؤثر است و فقط 8 عدد توت فرنگی، ویتامین C ای بیشتر از 1 پرتقال دارند.
به دليل دارا بودن مقادير کافي کلسيم و فسفر، در رشد و نمو کودکان و نوجوانان، استحکام دندان ها و ترميم شکستگي استخوان ها بسيار مؤثر است، ويتامين A موجود در توت فرنگي نيز باعث رشد ناخن ها و تقويت چشم مي شود.
توت فرنگی به صورت های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد: خام، جوشانده، مربا، شربت و بستنی.

توت فرنگي تازه و رسيده را با نصف قاشق چاي خوري بکينگ پودر مخلوط نماييد و سپس از آن براي سفيد کردن دندان هاي خود استفاده کنيد. توت فرنگی حاوی مقادیر مناسبی فولیک اسید است، فولیک اسید موجود در توت فرنگی برای جلوگیری ازافسردگی می تواند مفید باشد،همچنین خوردن این میوه بعلت داشتن اسیدفولیک برای زنان باردار لازم می باشد .

از آنجائیکه توت فرنگی کالری کمی دارد (یک فنجان توت فرنگی فقط ۵۳ کالری دارد) به کاهش وزن کمک می کند. توت فرنگی فیبر زیادی دارد که به مدت طولانی تری شما را سیر نگه می دارد و اگر قبل از غذا آن را میل کنید باعث می شود که کمتر غذا بخورید. این میوه مغذی و پرفایده ،چربی خون را افزایش داده، فشارخون را پایین می آورد .

توت فرنگی یکی از خوراکی های مناسب برای افراد دیابتی می باشد، تحقیقات نشان می دهد که خوردن 37 توت فرنگی در روز می تواند بطرز چشم گیری عوارض دیابت همچون نارسایی کلیه و نوروپاتی محیطی را کاهش دهد.
نکته مهمي که در مورد توت فرنگي بايد در نظر داشت اين است که اين ميوه به راحتي آلوده مي ‌شود و در زمان شستن بايد دقت کافي شود.

انتهای پیام/آ
برچسب ها: بجنورد ، تقویت ، دستگاه ، ایمنی ، بدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.