به گفته مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در شهرستان‌های گرمسیر استان کرمانشاه برداشت کلزا از هفته آینده آغاز می‌شود و این برداشت در مناطق سردسیر تا اواخر تیر ماه ادامه می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، به گفته مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در شهرستان‌های گرمسیر استان کرمانشاه برداشت کلزا از هفته آینده آغاز می‌شود و این برداشت در مناطق سردسیر تا اواخر تیر ماه ادامه می‌یابد.

مظفر رحمت آبادی  با اشاره به فعال بودن ۱۱ مرکز برای خرید تضمینی کلزا در استان کرمانشاه گفت: امسال برای نخستین بار شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه خرید تضمینی کلزا را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه این خرید بدون هدف نگهداری و به طور مستقیم تحویل کارخانه تولید دانه روغنی استان کرمانشاه می‌شود  افزود:بر اساس بارندگی‌های مناسب سال زراعی 95-94 برآورد می‌شود شش هزار تن کلزا از سطح مزارع این استان برداشت و تحویل مراکز خرید شود.

 رحمت آبادی  گفت: دو مرکز خرید در مناطق گرمسیری و مابقی در مناطق سردسیری مستقر هستندو بیشترین سطح زیر کشت کلزا مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه و کنگاور است.

وی نرخ خرید هر کیلو کلزا را 2530 تومان اعلام و عنوان کرد: این مبلغ برای هر کیلوگرم کلزا با دو درصد افت غیر مفید و 10 درصد رطوبت منظور شده است.


انتهای پیام  

 

برچسب ها: کرمانشاه ، آغاز ، برداشت ، کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.