همایش بین المللی گویش های ایرانی کرانه دریای خزر در گیلان برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گیلان ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: نخستین همایش بین المللی گویش های ایرانی کرانه جنوبی دریای خزر با حضور جمعی از استادان و محققان خارجی در گیلان برگزار می شود.فیروز فاضلی با اشاره به اینکه این همایش چهاردهم و پانزدهم اردیبهشت در تالار حکمت دانشگاه گیلان در رشت برگزار می شود افزود: دانشمندان و محققانی از کشورهای مختلف از جمله روسیه، آمریکا، آلمان، هند، ارمنستان، آذربایجان و استادانی از داخل کشور در این همایش شرکت می کنند.

وی گفت: بیش از ٢٦٠ مقاله به دبیرخانه اولین همایش بین المللی زبان ها و گویش های ایرانی کرانه جنوبی دریای خزر ارسال شده که از این تعداد ٧٠ مقاله برای ارایه در این همایش انتخاب شده و بقیه به صورت کامل در مجموعه مقالات چاپ خواهد شد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، انجمن زبانشناسی ایران، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، حوزه هنری گیلان و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در برگزاری این همایش با دانشگاه گیلان مشارکت دارند.

زبان ‌ها و گویش ‌های کرانه جنوبی دریای خزر شامل گیلکی و تالشی با گونه‌های مختلف، تاتی، مازندرانی با گونه‌های مختلف، کردی (کرمانجی) و گالشی است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.