کارشناس پیش بینی هواشناسی همدان گفت: بارندگی ها در همدان نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش 60 درصدی بارندگی ها در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ شهرام حکیمی با بیان اینکه در حال حاضر آسمان استان همدان صاف و آفتابی است، اظهار داشت: در برخی نقاط استان وزش باد هم وجود دارد و هم اکنون دمای هوا در همدان ۱۳ درجه سانتیگراد است.


وی گرمترین نقطه استان را تویسرکان با دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و خنک ترین نقطه استان را فامنین با ۱۰ درجه سانتیگراد عنوان کرد و افزود: آسمان استان تا دو روز آینده صاف و آفتابی است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی همدان با اشاره به بارش های اخبر در استان همدان گفت: میزان بارش ها در همدان از ابتدای سال آبی تا کنون ۲۶۸.۵ میلی متر بوده است که این میزان نسبت به سال قبل ۶۰ درصد در کوتاه مدت افزایش یافته و تغییرات نسبت به بلند مدت صفر بوده است.

حکیمی بیشترین بارش ثبت شده توسط ایستگاه های هواشناسی استان را در تویسرکان با ۵۸۱.۳ میلی متر اعلام کرد و اظهار داشت: میزان بارش ها در تویسرکان نسبت به مدت مشابه سال قبل در کوتاه مدت ۹۴ درصد افزایش داشته است.

وی به لزوم صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و گفت: این بارش ها بعد از چندین سال خشکسالی اتفاق افتاده و بنابراین باید برای جبران افت آب های زیر زمینی استان در مصرف آب صرفه جویی شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.