مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان از راه‌اندازی بخش ویژه مطالعه در کتابخانه مرکزی همدان خبر داد.

ایجاد «بخش ویژه مطالعه» کتابخانه مرکزی همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عاطفه زارعی اظهار کرد: 15 اردیبهشت ماه بخش ویژه مطالعه کتابخانه مرکزی افتتاح می‌شود.


وی با بیان اینکه این بخش ظرفیت 80 نفر را خواهد داشت، گفت: تجهیز و راه‌اندازی سالن ویژه با امکاناتی چون اتاق استراحت و صندلی تک‎نفره از مزایای این بخش است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با بیان اینکه افراد می‌توانند در این بخش با استانداردهای موجود در محیط آرام و راحت به مطالعه بپردازند، افزود: قبلاً سالن VIP در این کتابخانه با ظرفیت 40 نفر راه‌اندازی شده بود اما بخش جدید امکانات گسترده‌تری دارد.

وی با بیان اینکه در بخش جدید ایرادات برطرف و فضا تخصصی شده است، گفت: این سالن 9 اتاق مجزا دارد و از اتاق تک‎نفره تا 30 نفره برای این بخش فراهم شده است.

زارعی با بیان اینکه سالن برای استفاده عموم است، خاطرنشان کرد:‌ از مزایای این اتاق‌ها می‌توان به انجام کارهای پژوهشی در سکوت و آرامش اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ماهانه مبلغی به عنوان هزینه بهای این اتاق‌ها از اعضای کتابخانه دریافت می‌شود، افزود: هزینه این بخش کمی با بخش «VIP» متفاوت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در ادامه از راه‌اندازی بخش وای فای اداره کل کتابخانه‌های استان خبر داد و افزود: در راستای جذب اعضای کتابخانه عمومی این امکان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه این بخش به صورت آزمایشی در سه کتابخانه شهیدان حجازی، فرهنگیان و مرکزی افتتاح شد، گفت: به مرور این بخش در کل کتابخانه‌های استان راه‌اندازی خواهد شد.

زارعی با بیان اینکه خدمات در این زمینه به صورت رایگان ارائه خواهد شد، گفت: این نرم‎افزار در واحد فناوری اداره کل تهیه و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در بخش آیتی پرتال اداره کل ارتقا یافت، خاطرنشان کرد: تجهیز کتابخانه‌ها به خدمات اینترنتی از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.