مشهد؛

زنده گیری 9 حلقه مار درجوین + تصاویر

رئیس حفاظت محیط زیست جوین از زنده گیری 9 حلقه مار از درون شهر و انتقال آنها به زیستگاه طبیعی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ محمد حسین شم آبادی گفت: حسب گزارش اداره آب و فاضلاب شهر نقاب مبنی بر وجود مارهای سمی درون تابلو برق مخزن آب شهری، ماموران یگان حفاظت این واحد طی نوبت های متمادی به محل مراجعه و نه حلقه مار را زنده گیری و در زیستگاه های مناسب رها سازی کردند.


وی افزود: قبل از خواب زمستانی در نیمه دوم آبان و پیش از بیداری کامل در اواخر اسفند ماه زمانیست که شرایط جوی جهت حضور و فعالیت آزادانه در طبیعت مساعد نبوده و حیوان جهت تامین حرارت مورد نیاز به اینگونه مکان ها متوسل می شوند .

شم آبادی گفت:بعلت رخوت و سستی ناشی از برودت هوا در این ایام مارها ممکن است مقاومت کرده و به سرعت محل را ترک نکنند لذا لازم است مردم با صبر و بردباری و بدون وارد کردن صدمه مار را از محل دور کنند.

وی افزود: مار در زمره جانوران خونسرد محسوب شده و قادر نیست که حرارت مورد نیاز خود را از طریق متابولیسم تامین کند، لذا جهت بهره جوئی از حرارت جزئی ساطع شده ناشی از تجهیزات، به نقاط شهری پناه آورده و استادانه بدون وارد شدن شوک الکتریکی، درون تابلو برق اطراق می کند.

زنده گیری 9 حلقه مار از تابلو برق مخزن آب شهری درجوین + تصویر

رئیس حفاظت محیط زیست جوین این موضوع را یاد آور شد که حتی حضور مار در این گونه مکانها مفید واقع شده و از بروز خسارات به کابل های برق و تاسیسات و همچنین تخریب ابنیه ساختمانی توسط جوندگان جلوگیری می شود. هرچند پس از مدت کوتاهی که نهایتاً 20 روزبه طول می انجامد و مساعد شدن شرایط جوی آنها در زیستگاههای طبیعی پراکنده خواهند شد.

انتهای پیام/س - س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار