معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: سبب شناسی و عوامل موثر در قاچاق کالا برای مبارزه ی همه جانبه با این پدیده ی شوم ضروری است.

سبب شناسی برای مبارزه با قاچاق کالاهای ممنوعه ضروری استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، سید محسن صادقی در جلسهی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت در مبارزه با قاچاق کالاو ارز استان گفت: اولویت سال ۹۵ کمیسیون، مبارزه با قاچاق البسه، صنایع نساجی و کالاهای ممنوعه است.

وی افزود: این بدان معنا است که دستگاه های عضو باید بخشی از ظرفیت سازمانی خود را به این حوزه اختصاص دهند که در گام نخست شناسایی مسیرها، شیوه ها و شگردها، ضروری است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به حجم سالانه ی 22 میلیارد تومانی چرخه ی اقتصاد جرم در کشور، گفت: سبب شناسی و عوامل موثر در قاچاق کالا برای مبارزه ی همه جانبه با این پدیده ی شوم ضروری است.
صادقی با تاکید بر انطباق تلاش های اعضای کمیسیون با حجم قاچاق در استان، خاطر نشان کرد: باید مبارزه با قاچاق های سازمان یافته و شبکه های های قاچاق را به عنوان یک اولویت دنبال کنیم.
وی مدیریت و ساماندهی ترویج کالاهای قاچاق در فضاهای مجاری را ضرورتی غیر قابل اجتناب توصیف کرد و تصریح کرد: مبنای حرکت ما برنامه جامع و راهبردی قاچاق مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
جانشین رئیس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت در مبارزه با قاچاق کالاو ارز استان بر لزوم پرهیز از روزمره گی، پراکنده کاری و انجام اقدامات عکس العملی، تاکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت رسانه برای مدیریت افکار عمومی و فضای روانی جامعه در خصوص مبارزه ی همه جانبه با قاچاق کالا استفاده کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل "، اظهار داشت: برای تحقق این شعار باید گفتمان اقتصاد مقاومتی در مصرف تولیدات داخلی ترویج شود.
صادقی، به منویات معظم له در دیدار نوروزی خود در حرم مطهر رضوی در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: انتظار می رود دستگاه های اجرایی، سیاست هایی که در فرمایشات ایشان بود و به حوزه ی کاری آن ها مربوط می شود را احصا کنند و در جلسه ی آتی ذکر نمایند.
وی در پایان تاکید کرد: به منظور رصد بهتر فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته و حرکت بر مدار برنامه، عملکرد دستگاه های اجرایی بر اساس برنامه ی جامع و راهبردی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مورد ارزیابی قرار می گیرد.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.