امام راحل در مورد شهید مطهری تاکید داشتند که راه و فکر استاد در جامعه باقی بماند.

در برخی موارد در خصوص شهید مطهری غفلتهایی صورت گرفته استعلی مطهری فرزند شهید گرانقدر مرتضی مطهری در پاسخ به این سوال که چرا نام استاد مطهری با نام «معلم» گره خورده است و این شهید را استاد انقلاب می‌دانند، به خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ویژگی‌هایی در وجود ایشان بود که در سایر شهدا وجود نداشت یا کم رنگ بود. وقتی استاد مطهری به درجه شهادت نائل شدند، امام‌خمینی (ره) در خصوص ایشان تاکید داشتند که راه و فکر استاد در جامعه باقی بماند. ویژگی اصلی ایشان همین بود که یک راه و فکر در جامعه ایجاد کرده بود.

فرزند شهید مطهری ادامه داد: همان‌طور که گفتم امام راحل شهید مطهری را بسیار دوست می‌داشت. وقتی استاد، شهید شدند آن پیام تاریخی توسط امام داده شد و ایشان گفتند «مطهری پاره تن و حاصل عمر من بود». تعابیر زیبایی در آن پیام بود. امام ایشان را فیلسوف و فقیه عالی‌مقام و اسلام‌شناس عظیم نام نهادند و در غم از دست دادن ایشان دو روز به سوگ نشستند و بعد در سه سالگرد شهادت استاد مطهری پیام دادند. اینها همه عظمت وجود این شهید والامقام را نشان می‌دهد.

همچنین علی مطهری در خصوص وجود تفکر شهید مطهری در جامعه امروز ابراز داشت: در فضای امروز کشور اقبال مردم به آثار و افکار ایشان خوب است؛ اما باید بیشتر از این‌ها از این سرمایه بزرگ بهره برد و در برخی موارد نیز در خصوص شهید مطهری غفلت‌هایی صورت گرفته است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
خوب از اسم پدرت برا خودت استفاده می کنی خوب؟
آخرین اخبار