لهستان برای دومین سال متوالی از عبور گروه گرگ‌های شب روسی از مرز ممانعت به عمل آورد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، موتورسواران طرفدار «ولادیمیر پوتین،» رئیس‌جمهور روسیه برای بزرگداشت پایان جنگ جهانی دوم تصمیم گرفتند با موتور به برلین بروند. اما برای دومین بار در دو سال متوالی لهستان به دلایل امنیتی مانع عبور موتورسواران از مرز این کشور شد. وزیر امور خارجه لهستان جمعه اعلام کرد ممنوعیت عبور گروه روسی «گرگ‌های شب» برای «تضمین نظم عمومی» ضروری است.

لهستان سال گذشته نیز به دلیل اختلاف نظر با روسیه در بحران اوکراین مانع عبور این گروه از مرز شد. گرگ‌های شب روز جمعه سفر خود را از مسکو به سوی پایتخت آلمان به منظور بزرگداشت 71 اُمین سالگرد پیروزی ارتش سرخ روسیه بر آلمان نازی در 9 مه، آغاز کردند.

وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به این اقدام لهستان، سفیر این کشور را فراخواند و نگرانی خود در این خصوص را ابراز کرد. وی این اقدامات لهستان را موجب تیره شدن روابط دو کشور می‌داند.

این گروه موتورسوار که در رسانه‌ها با نام « فرشتگان جهنم پوتین» شناخته می‌شوند، با هدف ورود به اتحادیه اروپا سفر خود را از لهستان آغاز و با گذر از اسلواکی، اتریش و جمهوری چک به آلمان می‌روند.

گرگ‌های شب در سال 1989 تأسیس شد و 5000 عضو از سراسر اتحاد جماهیر شوروی سابق دارد. حمایت این گروه از سیاست‌های روسیه در قبال اوکراین بحث گسترده‌ای را در پی داشته است.

پوتین پیش از این مدال افتخاری را به فرمانده این گروه اعطا کرد. وی همچنین چندین بار به همراه این گروه موتور سواری کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
چه بی خود
آخرین اخبار