رییس جمهوری اتریش در سفر خود به ایتالیا اعلام كرد كه قرار نیست مرزهای اتریش -ایتالیا بسته شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیشر كه آخرین سفر او به عنوان رییس جمهوری اتریش به رم است، در یك كنفرانس خبری با همتای ایتالیایی خود سرجیو ماتارلا تاكید كرد كه كشورش تنها برای جلوگیری از عبور غیر قانونی مهاجران، تصمیم به افزایش كنترل مرز دو كشور با نام 'برنر' گرفته است و قصد بستن مرز را ندارد.

وی تاكید كرد كه این اقدام تنها برای مدت كوتاهی انجام خواهد گرفت و بعد از آنكه عبور غیرقانونی مهاجران به پایان رسید، كنترل ها برداشته و مرزها مجددا به حالت قبل خود باز می گردد.

فیشر و ماتارلا دراین كنفرانس خبری خوستار حل بحران پناهندگان در اتحادیه اروپا، برقراری امنیت در مرزهای خارجی، توزیع عادلانه پناهندگان در اروپا و كمك به كشورهای مبدا برای جلوگیری از ورود پناهجویان شدند.

خبرگزاری رسمی اتریش آپا اعلام كرد كه روز گذشته سومین تظاهرات آنارشیست ها علیه بستن گذرگاه مرزی میان ایتالیا و اتریش در مرز مشترك برنر انجام شد كه به تنش با ماموران و درگیری با پلیس كشیده شد.

تظاهركنندگان به سوی ماموران پلیس حمله كردند و در جریان این درگیری ها یك مامور زخمی شد. حدود 500 نفر در دو دسته در این تظاهرات اعتراضی شركت كردند. دسته اول سعی در شكستن صفوف و موانع پلیس برای رسیدن به راه آهن كرده و به پرتاب ترقه و مواد انفجاری به سوی ماموران پرداختند. پلیس نیز در واكنش به سوی معترضین یورش برد و با گاز اشك آور سعی بر متفرق كردن آنها كرد .

اوایل اردیبهشت ماه و در پی اعلام مقامات اتریشی مبنی بر كنترل منطقه مرزی 'برنر' برای جلوگیری از ورود پناهجویان از ایتالیا به این كشور، نخست وزیر ایتالیا نیز هشدار داد كه این اقدام برخلاف مقررات اروپا است.

پیشتر 'هلموت توماك' رئیس پلیس اتریش، از بكارگیری 250 مامور پلیس در مرز 'برنر' با ایتالیا خبر داده و گفته بود: در صورت نیاز سرباز نیز به این منطقه اعزام می شود كه البته بستگی به تصمیم وزارت دفاع دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار