با حضور مسئولان ، کلنگ احداث کارخانه زغال‌شویی معدن پابدانای جنوبی بخش طغرل الجرد شهرستان کوهبنان به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، جواد پوراحمدی مدیرعامل شرکت کانجویان صنعت زغال استان کرمان گفت: با توجه به اینکه صنعت زغال در سال‌های اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفته و با توجه به عدم افزایش قیمت زغال و افزایش دستمزد کارگران و سایر اقلام تولید و تجهیز معادن و... شاهد مشکلات معادن زغال‌سنگ و تعطیلی برخی از این معادن هستیم.

وی افزود: نظر به اینکه محور اصلی اقتصاد مقاومتی رونق تولید و توجه به محصولات داخلی است بر آن شدیم تا زمینه برای احداث کارخانه زغال‌شویی مسلم‌بن عقیل را اجرایی و با یک حرکت جهادی شاهد افتتاح و راه‌اندازی این پروژه در هفته دولت سال جاری یعنی در مدت زمان چهار ماهه باشیم.
پوراحمدی ابراز داشت: در رایزنی‌های انجام شده، شرکت‌های خارجی تعهد کردند این پروژه را در مدت زمان مشخص به هزینه 12 میلیارد تومان اجرا کنند اما با توجه به توان و تخصص جوانان متعهد و متعبد داخلی و رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شد این کارخانه با پنج میلیارد تومان هزینه توسط متخصصان جوان ایرانی ساخته شود.
وی ادامه داد: مقرر شد با راه‌اندازی این واحد زغال‌شویی ماهانه 30 هزار تن زغال فرآوری شود که این مهم زمینه شغلی خوبی را برای افراد به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم رقم می‌زند و در حقیقت کار استخراج، تولید و فروش محصول تولید شده در یک نقطه اجرا می‌شود.
مدیرعامل شرکت کانجویان صنعت زغال استان کرمان اظهار کرد: وجود صنایع تبدیلی چون کارخانه‌های قطران، کک و فولاد شهرستان زرند زمینه را برای فروش زودتر و بیشتر محصول زغال‌سنگ تولید شده در معادن رقم زده و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم با مساعدت مسئولان شاهد راه‌اندازی صنایع جانبی بیشتری در معادن زغال‌سنگ شهرستان کوهبنان باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار