رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بهره‌برداری از معادن بزرگ استان سالانه 2 میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ داریوش دیودیده با اشاره به وجود 740 واحد صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 84 معدن دارای پروانه بهره‌برداری با حجم سرمایه‌گذاری 500 میلیارد ریال و فرصت شغلی برای یک‌هزار نفر صادر شده است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این تعداد بالغ بر 60 واحد معدنی فعال است و در حال حاضر 900 هزار تن از معادن استان استخراج می‌شود.
 
وی با اشاره به بهره‌برداری از معادن فسفات، سلستین، سیمان و آجر در شهرهای دهدشت، مارگون و سایر مناطق کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بهره‌برداری از این معادن سالانه بالغ بر 2 میلیون تن ماده معدنی از معادن استخراج می‌شود.
 
این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر حدود 30 درصد از صادرات استان در حوزه معادن انجام می‌شود که با ورود سرمایه‌گذار به این حوزه میزان صادرات در بخش معدن سیر صعودی خواهد گرفت.
 
دیودیده با اشاره به مشکلات پیش‌روی بخش معدن استان گفت: معارضات اجتماعی و قرار گرفتن بخشی از معادن در مناطق حفاظت شده مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاران در حوزه معدن است که انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی به ویژه مسئولان استانی تمام تلاش خود برای رفع این مشکل را انجام دهند.
 
وی ادامه داد: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش معدن از اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد است.
 
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 2200 واحد صنفی در قالب چندین اتحادیه خبر داد و عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم همه ظرفیت‌هایی که دارد در بخش صادرات به جایگاه که در شان استان باشد دست پیدا نکرده است.
 
دیودیده ابراز امیدواری کرد: با فعال شدن واحدهای صنعتی، استان به جایگاه مطلوبی در صادرات محصولات صنعتی ومعدنی دست پیدا کند.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.