مديركل كميته امداد امام خميني (ره) كهگيلويه و بويراحمد گفت: ميزان جمع آوري زكات در سال 94 در اين استان نسبت به مدت مشابه سال 93 بيش از 15 درصد افزايش يافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فريد محبي افزود: در سال 94 بيش از 31 ميليارد ريال زكات در استان جمع آوري شد كه اين ميزان در سال 93 حدود 28 ميليارد ريال بوده است.
وي بيان كرد: بيش از 80 درصد زكات جمع آوري شده در كهگيلويه و بويراحمد براي اجرا و تكميل طرح هاي عمراني و مابقي نيز براي كمك به نيازمندان هزينه مي شود.
محبي اظهار كرد: سال هاي 93 و 94 از محل زكات جمع آوري شده در كهگيلويه و بويراحمد، مشاركت مردم و اعتبارات تملك دارايي بيش از 462 طرح عمراني با اعتباري افزون بر 42 ميليارد و 700 ميليون ريال در اين استان اجرا و يا مرمت شد.
امام جمعه ياسوج نيز در اين نشست، گفت: قرار گرفتن مساله زكات در كنار نماز بيانگر اهميت و جايگاه والاي زكات نزد خداوند متعال و دين مبين اسلام است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد علي اصغر حسيني افزود: پرداخت به موقع زكات موجب برچيده شدن فقر و كاهش فاصله طبقاتي در جامعه مي شود.
وي پرداخت زكات را وظيفه شرعي و ديني تمامي افراد جامعه دانست و بيان كرد: همگان بايد در تبيين، تبليغ و ترويج روزافزون فرهنگ پرداخت زكات تلاش كنند.
حسيني اظهار كرد: پرداخت زكات به مستمندان و افراد فقير واجب تر و مهمتر از هزينه شدن آن براي اجراي طرح هاي عمراني است.
مديركل صدا و سيماي مركز كهگيلويه و بويراحمد نيز در اين نشست ترويج فرهنگ پرداخت زكات را يكي از اولويت هاي مهم و اصلي رسانه ملي در برنامه هاي مختلف راديويي و تلويزيوني اعلام كرد.
يوسف افشارنيا همكاري متقابل تمامي دستگاه هاي اجرايي مربوطه را براي تحقق ترويج فرهنگ پرداخت زكات ضروري دانست و گفت: صدا و سيماي مركز كهگيلويه و بويراحمد اين آمادگي دارد در برنامه هاي مختلف صداوسيما و خبر به نهادينه كردن فرهنگ زكات در اين استان كمك كند.
بيش از 32 هزار خانوار با جمعيتي افزون بر 91 هزار نفر زير پوشش كميته امداد امام خميني (ره) كهگيلويه و بويراحمد هستند.
 
انتهای پیام /ف
برچسب ها: زکات ، جمع آوری ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.