رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: علت اصلی متوقف نشدن فعالیت معادن شن و ماسه منطقه 18 رانت خواری است.

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره فعالیت صنایع آلاینده در شهر تهران اظهار داشت: در دو سال گذشته خروج صنایع آلاینده از شهر تهران یکی از موضوعات مهم در کمیسیون سلامت بوده است.

وی با بیان این که این کمیسیون در خصوص خروج صنایع آلاینده از شهر تهران اقدامات زیادی انجام داده است، افزود: اما در حال حاضر در خصوص این موضوع به نتیجه ی مطلوبی که انتظار داشته ایم، نرسیدیم.

حافظی با تاکید بر این که شورای شهر در راستای مقابله با صنایع آلاینده گام هایی برداشته است، تصریح کرد: فعالیت شرکت ایرفو در منطقه 18 متوقف و این شرکت به خارج از تهران منتقل شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در بحث تبدیل سوخت به نیروگاه تولید برق بعثت توانسته ایم سوخت را از مازوت به گاز تبدیل کنیم.

وی با بیان این که در اصل پایش برخط و آنلاین خروجی های کارخانه سیمان تهران بود که محقق شد، افزود: فعالیت بخشی از معادن شن و ماسه منطقه 18 متعلق به دو بخش خصوصی است که با رانت هایی که ایجاد شده و حمایت هایی که از بیرون می شوند، همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

حافظی با تاکید بر این که در 10 روز گذشته از آقای فرماندار درخواست جلسه ای در خصوص معادن شن و ماسه منطقه 18 کرده ام، گفت: هفته آینده جلسه ای در این خصوص برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که شورای شهر برای خروج صنایع آلاینده از شهر تهران اهتمام جدی دارد، تصریح کرد: مردم در خصوص این امر باید حساس باشند و همچنین واحدهای صنعتی آلاینده را معرفی کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر وظیفه دارد که در خصوص خارج شدن صنایع آلاینده از شهر تهران پیگیری های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار