بررسی های جدید محققان نشان می دهد هر شهر میکروب و جرم خاص خود را دارد که مختص به آن آب و هوا و موقعیت جغرافیایی است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ هر منطقه جغرافیایی با داشتن جاذبه‌های دیدنی ویژگی خاص خود را دارد که سبب تمایز آن با دیگر مناطق می شود.

مطالعات محققان جرم‌شناسی نشان داده است، آب و هوا نقش مهمی در ایجاد میکروب ها دارد و هر منطقه جغرافیای دارای میکروب های منحصر به فردی است.

در واقع، جرم و میکروب های موجود در هر منطقه با دیگر مناطق تفاوت بسیاری دارد به همین دلیل تعجبی ندارد اگر افراد مقیم آن شهر نیز نسبت به شهرهای دیگر بیماری‌های رایج خاص خود را داشته باشند.

دانشمندان با بررسی و تجزیه جرم‌ها دریافتند که بهترین دسته‌بندی و طبقه‌بندی میکروب ها، جداسازی آن‌ها بر اساس شهری است که در آنجا به وجود آمده‌اند.

نتیجه این تحقیقات نشان داد که جرم‌‌ها و میکروب‌های موجود در هر شهر اندازه، رنگ، الگو، ساختار و وی‍ژگی‌های متفاوتی دارند. آن‌ها نشان دادند که موقعیت جغرافیایی می‌تواند مهم‌ترین و موثرترین عامل در شکل‌گیری جرم‌ها و میکروب‌ها باشد که به تبع بهترین عامل برای دسته‌بندی آن‌ها نیز محسوب می‌شود.

این موضوع می‌تواند در مورد محیط کار نیز صدق کند، به عنوان مثال، تحقیقی که برای بررسی جرم‌های محیط برخی اداره‌ها انجام شد نشان داد که باکتری‌های پوستی و آن دسته از باکتری‌هایی که از طریق مجرای تنفسی منتقل می‌شوند در هر محیط کاری متفاوت با مناطق اداری دیگر است و بیماری‌های میکروبی موجود در هر اداره که کارکنان به آن مبتلا می‌شوند منحصر به خود آن محیط و کارمندان است.

استفاده از موقعیت جغرافیایی در دسته‌بندی و پیش‌بینی رفتار جرم‌ها و میکروب‌ها می‌تواند سنگ بنای تحقیقات بعدی برای پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها باشد.

منبع: Daily Mail

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار