رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج دلیل اصلی مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه تجارت و صادرات را کمبود آموزش‌های تخصصی در این دو حوزه عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛جبار کیانی افزود : کهگیلویه و بویراحمد در هر حوزه‌ای که حساب کنید ظرفیت‌های لازم را برای توسعه و پیشرفت دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: در بحث اقتصادی این استان توانایی دارد که در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی و گیاهان دارویی و گردشگری و سایر حوزه‌ها در شکوفایی کشور تأثیر داشته باشد.

وی افزود: اگر بتوانیم این ظرفیت‌ها را به مرحله رشد و شکوفایی برسانیم سهم ما از تولید ناخالص ملی در کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

کیانی تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های مهم برای هر استان پیشرفت در توسعه صادرات و بازرگانی است که لازم است در کهگیلویه و بویراحمد برای شکوفایی اقتصادی به این دو مقوله توجه بیشتری شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با بیان دلایل عقب ماندگی‌های استان در این حوزه تصریح کرد: باید آموزش‌های تخصصی را در این زمینه‌ها داشته باشیم.

وی با بیان این که بودجه‌ها و اعتبارات آموزشی در استان برای توسعه تجارت و بازرگانی و صادرات کفاف نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: البته در اتاق بازرگانی همواره نشست‌های آموزشی برگزار می‌کنیم اما باید این آموزش‌ها در استان گسترش بیشتری داشته باشد.

وی صادرات 4 میلیون دلاری را زیبنده استان ندانست و گفت: تأکید ما بر این است که باید قبل از هر چیز موضوع آموزش را برای تسهیل در روند توسعه و تجارت و صادرات در استان بیش از هر موضوع دیگری مد نظر قرار داد.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: آموزش ، تخصصی ، تجارت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.