حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر تقلید شیعیان در دیدار جمعی از طلاب خواهر حوزه‌های علمیه همدان گفتند: شغل طلبگی، شغل تعلم علوم قرآن (ع) و اهل بیت (ع) از جمله شریف ترین شغل هاست و ما خدا رو شکر می‌کنیم که در میان شغل‌های دنیا توفیق شغل طلبگی را داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛معظم له افزودند: اگر انسان به شغل خود شوق داشته باشد، می‌تواند در آن شغل پیشرفت کند، بنابراین شناخت فضیلت شغل طلبگی از اهمیت خاصی برخوردار است. ایشان ادامه دادند: روایات زیادی درباره طالبان علم وجود دارد و تشویق فراوان برای کسانی که در راه طلب علم می‌کوشند، وجود دارد، از جمله پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده است که خداوند طالبان علم را دوست دارد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی با اشاره به اهمیت اخلاص در طلب علم، یادآور شد: ما برای خدا درس می‌خوانیم و هر کاری که درآن، اخلاص باشد، برکت دارد و کاری که با اخلاص توام نباشد، نتیجه مطلوبی از آن به دست نمی آید. پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید: «هر کس چهل روز با اخلاص در کاری حرکت کند، خداوند چشمه‌های حکمت را در قلب او به وجود می‌آورد»؛ ما امکانات، فرصت و جوانی خود را در طبق اخلاص می‌گذاریم تا در این راه، به نتیجه مطلوب برسیم. مرجع عالیقدر همت بلند، عزم و اراده و جدیت را از دیگر اصول طلبگی ذکر کردند و گفتند: کسانی که همت بلند ندارند، هرگز نمی‌توانند در کار خود موفق باشند، شما طلاب باید فقیه و مجتهد باشید و سعی کنید که با همت بلند و جدیت گام بردارید.شما باید هر چه در توان دارید به کار بگیرید تا توفیقات کسب کنید و به پیشرفت برسید.

ابشان ادامه دادند: طلبه با قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه و ... سر و کار دارد، بنابراین باید با ادبیات عربی آشنا باشد تا بتواند از آنها بهره ببرد؛ کسی که بر ادبیات مسلط نباشد، نمی تواند عالم محقق باشد. حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی با بیان این که طلبه باید اهل بیان و قلم باشد که در هر دو اینها باید بر ادبیات مهارت داشته باشد، تصریح کردند: یکی از مسائلی که در زندگی ما موثر است، نظم و داشتن برنامه دقیق است، ما باید تمام کارهای خود را با برنامه تنظیم کنیم تا بتوانیم در کارهای خود موفق باشیم. مرجع تقلید شیعیان با بیان این که طلاب از جمله طلاب خواهر باید حاصل معلومات خود را در قالب کتاب درآورند، عنوان کردند: چهره زن در عصر رسالت پیامبر (ص)، به صورت واقعی نشان داده شد و در تمام عرصه ها، ارزش‌های زن نشان داده شد، اما در نتیجه فرهنگ غلط که جباران روزگار به وجود آورده بودند، راه پیشرفت علم به روی بانوان بسته بود و زنان نقش تأثیرگذاری در جامعه نداشتند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی گفتند: فرهنگ جاهلی نسبت به زنان در تاریخ شرق و غرب بود و نگرش منفی در اشعار شاعران وجود داشت، اما انقلاب اسلامی باعث شد که چهره واقعی زنان و نظر اسلام در مورد زنان به جامعه شناسانده شود. معظم له با بیان این که انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه برخاست، تصریح کردند: حوزه‌های علمیه همیشه انقلابی بوده اند و باید انقلابی بمانند، تاریخ انقلاب اسلامی و خدمات، ارکان، ثمرات، برکات و ارزش‌های انقلاب باید از حوزه‌های علمیه به جاهای دیگر منتشر شود.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی اضافه کردند : معنویات باعث می‌شود که علم ما برکت پیدا کند، طلاب باید احکام اسلام را بیاموزند و برای مردم بیان کنند. استا برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که طلبه باید فرزند زمان باشد، گفتند: طلاب برای این که با اوضاع زمان و فرهنگ انقلاب آشنا باشند باید سه کتاب صحیفه نور در 22 جلد، دفتر تبیان در 50 جلد و وصیت نامه امام (ره) را جزء کتاب‌های بالینی خود قرار دهند.

مرجع عالیقدر با اشاره به اهمیت شناخت زمان، اظهار داشتند: این نظام و انقلاب اسلامی ادامه راه انبیاء و پیامبران است و در پایان به قیام امام عصر (عج) منجر می‌شود و ما باید به این دید به انقلاب اسلامی بنگریم.طلاب باید خود را سرباز امام عصر (عج) بدانند تا در زمان ظهور در خدمت آن حضرت باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار