لحظه‌شماری کلینتون و ترامپ برای انتخابات سه‌شنبه بزرگ در پنج ایالت

نظرسنجی‌ها در ایالت‌های پنسیلوانیا، مریلند، دلاویر، کنتیکت و رود آیلند حاکی از پیشتازی کلینتون و ترامپ است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سی.بی.سی؛ انتخابات درون‌حزبی ریاست جمهوری آمریکا امشب (7 اردیبهشت) در 5 ایالت شمال شرقی این کشور ادامه می‌یابد. هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات – و دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه با اختلاف قابل‌توجهی از نامزدهای هم‌حزب خود پیش هستند. نظرسنجی‌ها در ایالت‌های پنسیلوانیا، مریلند، دلاویر، کنتیکت و رود آیلند حاکی از پیشتازی کلینتون و ترامپ با اختلاف قابل ملاحظه‌ای است.

تد کروز و جان کیسیک از رقبای ترامپ بخت چندانی برای پیروزی ندارند و به همین منظور تبلیغات گسترده‌ای در این ایالت‌ها انجام نداده‌اند. این در حالی است که برای جلوگیری از پیروزی دونالد ترامپ -- هم‌حزبی خود – در 5 ایالت باهم متحد شده‌اند و سعی دارند اتحاد خود را برای انتخابات اورگن و نیومکزیکو حفظ کنند. اتحاد کیسیک و کروز علیه ترامپ چندی پیش موجب واکنش شدید ترامپ شد؛ وی این حرکت هم‌حزبی‌های خود را نشانه ناامیدی از بالا آمدن در حزب قلمداد کرد.

ترامپ برای بالا آمدن از حزب جمهوری‌خواه نیازمند 1237 رأی نمایندگان مجمع انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه که ماه آینده در کلیولند برگزار می‌شود، است. به همین منظور کروز و کیسیک درصدد آن هستند تا ترامپ را از کسب مجموع این آراء بازدارند و فرد دیگری غیر از ترامپ در حزب بالا بیاید.

با این حال ترامپ با داشتن 845 آرا نمایندگان تا رسیدن به آرا موردنیاز، حدود 400 آرا نمایندگان فاصله دارد. تد کروز -- سناتور ایالت تگزاس -- دیگر رقیب هم‌حزبی ترامپ نیز با کسب 559 آرا نمایندگان پس از ترامپ قرار گرفته است.

لحظه‌شماری کلینتون و ترامپ برای انتخابات سه‌شنبه بزرگ در 5 ایالت +نمودار

کلینتون در نظرسنجی‌های 5 ایالت پنسیلوانیا، مریلند، دلاویر، کنتیکت و رود آیلند پیشتاز است. سندر ز-- هم‌حزبی کلینتون در حزب دموکرات—تبلیغات گسترده‌ای را برای پیروزی در ایالت رود آیلند آغاز کرده است. وی در این ایالت از بخت بالایی در برابر کلینتون برخوردار بوده و امیدوار است در ایالت پنسیلوانیا نیز برتری یابد؛ با این وجود فاصله آن‌ها چندان زیاد نیست و برای کسب نامزدی حزب دموکرات بخت اندکی مقابل کلینتون دارد.

نامزدهای دموکرات برای بالا آمدن در حزب خود نیازمند 2383 رأی نمایندگان حزب دموکرات هستند. کلینتون با 1941 رأی، هم‌اکنون 114 رأی نمایندگان را بیشتر از سندرز دارد. انتخابات روز سه‌شنبه می‌تواند خیال کلینتون را بابت احراز نمایندگی حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا راحت کند.

لحظه‌شماری کلینتون و ترامپ برای انتخابات سه‌شنبه بزرگ در 5 ایالت +نمودار

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار