تد کروز یا ترامپ؛ کدامیک حمایت نمایندگان مستقل را جلب خواهد کرد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد «تد کروز» در جذب رأی نمایندگان مستقل از «دونالد ترامپ» موفق‌تر خواهد بود.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایم، «تد کروز،» سناتور ایالت تگزاس در رقابت‌های جمهوری‌خواهان برای جذب رأی نمایندگان مستقل در مجمع کلیولند پیشرو است. این موضوع می‌تواند سد راه دونالد ترامپ شود مگر اینکه او موفق به جذب رأی 1237 نماینده غیرمستقل شود.

تعداد نمایندگان مستقل 63 نفر است که از میان آنها 26 نماینده در مصاحبه با تایم اعلام کردند یا از کروز حمایت می‌کنند یا به ترامپ رأی نمی‌دهند. ترامپ حمایت عمومی یک نماینده در داکوتای شمالی را دارد. یک نماینده دیگر در ساموآی آمریکا نیز حامی ترامپ است؛ اما در مصاحبه با تایم از تأیید حمایت خود امتناع کرد. 15 نماینده دیگر نیز رأی خود را اعلام نکردند و 15 نماینده باقی‌مانده برای انجام مصاحبه در دست نبودند.

پنج نماینده مستقل از جزایر ویرجین نیز به این دلیل که درگیر یک جنگ قانونی برای گرفتن یا نگرفتن حق رأی در مجمع هستند، مشخص نیست به نفع چه کسی رأی خواهند داد.

اگر ترامپ نتواند رأی 1237 نماینده غیرمستقل را به دست آورد، اهمیت نمایندگان مستقل برای جمهوری‌خواهان به شدت افزایش می‌یابد. تنها 5 درصد از 2472 نماینده، مستقل هستند. مابقی نماینده‌ها که غیرمستقل هستند باید دست‌کم در نخستین رأی‌گیری به نامزد منتخب خود از طریق انتخابات مقدماتی ایالت خود، انجمن حزبی یا مجمع رأی بدهند.

ترامپ در حضور عموم اعلام کرد روی رأی نماینده‌های مستقل برای عبور از این مرحله حساب می‌کند. کلرادو، داکوتای شمالی، لوئیزیانا، گوآم، جزایر ویرجین و ساموآی آمریکا نماینده‌های مستقل هستند.

جمهوری‌خواهان پنسیلوانیا 54 نماینده مستقل دیگر را روز سه‌شنبه انتخاب خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار