وبسایت واشینگتن پست از انتشار کاریکاتوری تحقیرآمیز از رجب طیب اردوغان در یک روزنامه پر تیراژ هلندی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، پس از آنکه یک روزنامه نگار هلندی هفته گذشته در ترکیه به اتهام توهین به "رجب طیب اردوغان،"رئیس جمهور این کشور بازداشت شد، روز گذشته یکی از پر تیراژترین روزنامه های هلند به نام "تلگراف" صفحه ی روی جلد خود را به کاریکاتوری از اردوغان اختصاص داد. در این کاریکاتور، اردوغان همانند یک جانور روی صخره ای ایستاده و آزادی بیان در اروپا را خرد کرده است. همچنین زیر مشت وی، تصویر فردی دیده می شود که بسیار شبیه به "ابرو عمر،" نویسنده هلندی است که روز یکشنبه در ترکیه بازداشت شد. این کاریکاتور "بازوی بلند اردوغان" نام دارد.

"عمر" مقاله نویس روزنامه "مترو" به دلیل ارسال توییت های انتقادی از اردوغان، بوسیله مقامات ترکیه بازداشت شد. وی روز یکشنبه آزاد شد؛ اما تا پایان تحقیقات اجازه خروج از ترکیه را ندارد.
هفته گذشته نیز کنسولگری ترکیه در "روتردام" در ایمیلی از سازمانهای ترکی در هلند خواست در صورت توهین به اردوغان، آن را گزارش کنند. این مسئله انتقاد شدید مردم را به دنبال داشت.

"عمر" یکی از منتقدان ارسال این ایمیل بود. به همین دلیل در گزارشی در روزنامه "مترو" از اردوغان انتقاد کرد و این اقدام ترکیه را همانند "اقدامات ان اس بی" توصیف کرد. "ان اس بی" شاخه هلندی حزب نازی در دوران جنگ جهانی دوم بود. یک سیاستمدار هلندی نیز این اقدام ترکیه را نشانه ی "بازوی بلند اردوغان در هلند" توصیف کرد. اما این جنجال به پا شده تنها به هلند محدود نمی شود. در آلمان نیز داستان به همین شکل است. یک کمدین آلمانی به نام "یان بومرمان" در برنامه تلویزیونی اش شعری حقارت آمیز در خصوص رجب طیب اردوغان خواند که پس از شکایت اردوغان، "آنگلا مرکل،" صدراعظم آلمان خواستار تشکیل پرونده قضایی علیه این کمدین شد. گفته می شود اگر این پرونده تشکیل شود، بومرمان ممکن است بر اساس قانون آلمان، به 3 سال حبس محکوم شود.

به نوشته واشینگتن پست، اردوغان بیش از 13 سال است که ترکیه را رهبری می کند. وی در ابتدا به عنوان نخست وزیر و از سال 2014 به عنوان رئیس جمهور ترکیه در قدرت است. از زمان ریاست جمهوری وی، دولت ترکیه حدود 2000 نفر را به اتهام توهین به مقامات ارشد این کشور تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

این در حالی است که اتخاذ سیاست‌های عجیب از سوی اردوغان در سوریه و حمایت آنکارا از مخالفان دولت اسد، وی را در وضعی دشوار قرار داده و از نفوذ این کشور در جهان اسلام نیز کاسته‌است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
خیلی کاریکاتور جالبی بود . اردوغان رو شبیه یه گرگ خاکستری عظیم جثه به تصویر کشیده که از خاک کشورش دورخیز کرده و با دستاش جلوی دهان اروپا رو گرفته! زنده باد آزادی! زنده باد انسانیت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
چی میگی؟کدوم کاریکاتور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
هر کس این عکس کشیده دست دردنکند بااين کار دل مردم سوریه را شاد کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
حالا كاريكاتور كو؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
مگه دروغ کشیده؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
اردوغان یه هیولاست
ان شاءالله سقوط این حکام به ظاهر مسلمان منطقه نزدیک است.
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
علیرغم اینکه از اردوغان اصلا خوشم نمیاد ولی خیلی بد کشیده. این کار انسانی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
اردوغان در سیاست خارجی پشتش را به وهابیهای کافر داد و خود و ملتش را به فنا داد کاری کرده که راه برگشت ندارد برای همین روی سیاستهای غلط خود پافشاری میکند در واقع الان هم الت دست ال سقوط کافر همپیمان اسرلییل شده و در عالم سیاست ابهتش را از دست داده و مضحکه عام و خاص شده است
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
خیلی خوشکل بود دستش درد نکنه
آخرین اخبار