به گفته رییس مرکز تحقیقات دیابت استان کرمانشاه دیابت نوع دو 85 تا 90 درصد موارد دیابت را شامل می‌شود و به طور معمول از سن 25 سالگی به بالا بروز پیدا می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فاطمه رضوان مدنی بابیان اینکه پرخوری، پرنوشی و کاهش وزن و لاغری از جمله علائم مشخصه بیماری دیابت است افزود: این بیماری به دنبال افزایش قند خون ایجاد می‌شود و شامل سه نوع دیابت یک، دیابت نوع دو و دیابت بارداری است.

وی ادامه داد:دیابت نوع یک که در زمان کودکی بروز پیدا می‌کند 10 درصد موارد این بیماری را شامل می‌شود. در این نوع از دیابت بیماران نیاز به تزریق انسولین دارند، زیرا انسولین در خون آنها ترشح نمی‌شود و علت آن تاکنون ناشناخته مانده است.

رضوان مدنی چاقی به ویژه چاقی تنه‌ای، چربی خون بالا، فشارخون بالا، مصرف سیگار، بی‌تحرکی، استرس و رژیم غذایی نامناسب، مصرف برخی داروها، برخی بیماریها و عوامل ژنتیکی را از جمله عوامل موثر در دیابت نوع دو عنوان کرد.

رضوان مدنی گفت: در دیابت بارداری زنان باردار باید قندخونی پایین‌تر از افراد عادی داشته باشند و چنانچه قند خون آنها بالا باشد به دیابت بارداری مبتلا شده‌اند. با به دنیا آمدن کودک این نوع دیابت خود به خود درمان می‌شود، اما این افراد مستعد ابتلا به دیابت نوع دو هستند.

وی افزود: هشت درصد افراد جامعه به بیماری دیابت مبتلا هستند که متاسفانه 50 درصد بیماران دیابتی از بیماری خود اطلاعی ندارند، زیرا در صورت عادت کردن بدن به قند زیاد علائم بیماری خود را نشان نمی‌دهد.

رضوان مدنی عوارض چشمی، قلبی، کلیوی، زخم‌های دیابتی در دست و پا و گزگز کردن و بی حسی دست و پا را از جمله عوارض این بیماری عنوان کرد و ادامه داد: با پیشرفت بیماری همواره شاهد بروز نابینایی، قطع پا و نارسایی کلیه در بیماران دیابتی هستیم.

در هر زمان که قند خون اندازه گیری شود و قند بالای 200 باشد فرد مطمئنا به دیابت مبتلا است.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، نوع ، دو ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.