رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: بزودی شرکت های سرمایه گذاری مشترک با کشور ترکیه در استان آذربایجان غربی شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ جعفرصادق اسکندری در مصاحبه با واحد خبری صدا وسیمای استان با اشاره به سفر خویش به ترکیه به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در این رابطه با توجه به هم مرز بودن استان با کشور ترکیه، موضوع بررسی تعرفه های ترجیحی بررسی شد چون این موضوع در آذربایجان غربی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: علاوه بر آن شفاف سازی فعالیت های تجاری و مرزی در استان نیز مورد بحث قرار گرفته و مقرر شد که فعالیت گمرکات دو کشور به شکل شبانه روزی بوده و تسهیل در مبادلات که در آذربایجان غربی بسیار تاثیر گذار است رخ دهد.

وی از استفاده از درب سوم بازارچه ساری سو در گمرک بازرگان خبر داد و تصریح کرد: برای جلوگیری از توقف کامیون ها این کار انجام شده و علاوه بر آن فعالیت مجدد گمرک اسن دره سرو که از سوی ترکیه و از هشت ماه گذشته به صورت یک طرفه است مورد بررسی قرار گرفت.

اسکندری با بیان اینکه در این سفر بررسی قوانین و مقررات مزاحم بین دو کشور که در فعالیت های تجاری وقفه ایجاد کرده مورد توجه قرار گرفت بیان کرد: علاوه بر آن تشکیل کمیته های مشترک مرزی بین دو کشور در آنجا مدنظر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی از تشکیل شرکت های سرمایه گذاری مشترک در استان خبر داد و افزود: در این رابطه هم اکنون شهرک صنعتی فاز سه مطرح است که به عنوان پارک صنعتی بین المللی سرمایه گذاری ارومیه نامگذاری شده و قرار است که با کشور ترکیه سرمایه گذاری های مشترک شکل گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.