رئیس کارگروه رشته مدیریت در شورای تحول علوم انسانی گفت: بازنگری های لازم در مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد این برنامه درسی به اتمام رسیده و در حال بازنگری دروس مدیریت مقطع دکتری هستیم.

لطف اله فروزنده رئیس کار گروه رشته مدیریت در شورای تحول علوم انسانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات این شورا در رشته مدیریت، اظهار داشت:  طی چند سالی که این کار گروه تشکیل شده است، دو کارگروه بنیادی و کاربردی تشکیل دادیم. در کارگروه بنیادی، مدیریت اسلامی را در پژوهشگاه مدیریت اسلامی تاسیس کردیم که توسط ترکیبی از استادان دانشگاهها این موضوع بررسی و نقشه راه مدیریت اسلامی نشان داده شد.

وی در خصوص آخرین بازنگری های شورای تحول در کارگروه مدیریت گفت: اکنون در مقطع  لیسانس و فوق لیسانس بررسی های لازم برای بازنگری انجام گرفته است. این بازنگری ها به اتمام رسیده و به دانشگاهها ابلاغ شده است. همچنین بازنگری دروس مدیریت در مقطع دکتری در حال بررسی است.

فروزنده از تشکیل سه کمیته فرعی در کارگروه مدیریت خبر داد و افزود: سه کمیته فرعی شامل مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی و مدیریت صنعتی در این کارگروه تشکیل شده است.

فروزنده گفت: در همایشی که در آینده با استادان خواهیم داشت، سر فصل های ابلاغی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد تا اصلاحات لازم را اعمال کنیم. برنامه ما این است که بتوانیم تحول را در گروه مدیریت ایجاد و در کنار آن هم اساتید را به تولید منابع تشویق کنیم.

وی به دو تحول در حوزه محتوا و استاد اشاره کرد و ادامه داد: نکته حائز اهمیت در تهیه سر فصل ها تهیه منبع است و بدون منبع، کار امکان پذیر نیست. همچنین دو نوع تحول داریم، نخستین تحول در محتواست که در قالب منابع بازنگری می گنجد. تحول دیگر باید در خصوص استاد صورت گیرد چرا که استاد باید این تغییر و تحولات در برنامه های درسی را بپذیرد تا بتواند آن را در کلاس درس اجرایی کند.

رئیس کارگروه رشته مدیریت در خصوص ارائه سر فصل های جدید در مهر 95 ، تاکید کرد: سرفصل های جدید برای مهر 95 به مرحله اجرایی نمی رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.