ایجاد دیپلماسی علمی و همکاری برون مرزی و افساد تفاهم نامه با کشورهای مختلف در مباحث مختلف آموزش عالی از جمله مهمترین فعالیت ها در این دولت بوده است.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛حسین نادری منش معاون آموزش وزیر علوم تحقیقات و فناوری در  نشست خبری که  امروز  در سالن همایش های این وزارت خانه برگزار شد طی سخنرانی گفت: در طول این برنامه در دولت تقریبا 2 اتفاق مهم شکل گرفت نهایی شدن نقشه جامع علمی کشور چنانچه  الگو و نقشه راه مشخص شده و آمار و ارقام آن نیز تعیین  شد و دوم بیان برنامه پنجم توسعه در این ایام بوده است که سعی شد تمام تصمیمات در حوزه آموزش  عالی مطابق این اسناد باشد

 وی افزود: سند دیپلماسی ملی که کمیته راهبردی مشخص شده  و البته اهمیت جدی برای فعالیت های برون مرزی دارد البته برنامه ریزی و سر فصل های علوم به طور  عام كه يكي از مطالبات جدی رهبری  بوده که تحول های خوبی در آن صورت گرفته چنانچه ساختار شورای برنامه ریزی را به 2 مدیریت تقسیم کرده ایم.
 
نادری منش به کمیته برنامه ریزی بازنگری اشاره کرد و گفت: بیش از 70 کمیته با حضور بیش از 700 نفر از اساتید دانشیار به بالا در این کمیته ها فعالیت دارند چنانچه در برخی از این زمینه ها کمیته دفاع مقدس در فناوری نوین علوم شناختی شکل گرفت.

 وی به بازنگری دروس اشاره کرد و گفت: در برخی از سرفصل های بازنگری صورت گرفته چنانچه یک فصل جدی در علوم انسانی در شورای تحول با 15 کار گروه شرکت تشکیل شده است و بحث به روز رسانی و نو آوری در سرفصل ها مورد تاکید واقع شد.

 نادری منش در بحث گسترش اشاره کرد و گفت: ما به این نگاه که در خصوص رسیدن به اهداف باید حداقل 20 درصد ظرفیت دانشگاهی توسعه تحصیلات تکمیلی صورت گیرد طراحی  هزاران رشته که عموما بیرون از تهران بوده در دستور کار قرار گرفته است تا حدی که هیچ جوان مستعددی در هیچ استان به دلیل نبود رشته و دانشگاه دچار مشکل شود.

وی تصریح کرد: ایجاد ظرفیت برای تحصیل توزیع شده که عدالت محورانه باشد، بازنگری در آیین نامه ها، ایجاد سیستم نظارت یک پارچه برای بهبود و ارزش کیفیت و هم ساختاری و ایجاد دیپلماسی علمی همکاری برون مرزی و امضاء تفاهم نامه جدی با کشورهای مختلف از جمله کشورهای هماسه از جمله فعالیت هایی است که در طول این چند سال محقق شده است.

وی در پایان به بحث آمایش اشاره کرد و خاطر نشان کرد: که اصل سند و سندهای استانی دانشگاهی شکل گرفت و اولویت های آن مشخص شد./ع2
برچسب ها: علوم ، فناوری ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار