در مهر ماه ۹۳ اولین برنامه‌های درسی تصویب شده در دانشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند، چنانچه ۸۰ تا ۱۰۰ درصد متون و سرفصل‌های دانشگاهی تغییر کرده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران،‌ صادق آئینه‌وند رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش‌های این پژوهشگاه برگزار شد طی سخنرانی گفت: پژوهشگاه علوم انسانی یک پژوهشگاه بزرگ و استراتژیک است که در مسیر پژوهش یکی از مسیرهای راه گشا را دنبال می‌کند، این پژوهشگاه، 11 پژوهشکده و ۲ مرکز مطالعات و پژوهشی دارد. 

 وی افزود: عمده توجه ما در تحول علوم انسانی توجه به رشته و مطابقت آن به با نیاز به تمدن انسانی است، چنانچه می‌خواهیم این معارف ارزشمند مطابق روز آمدی، غنی سازی و براساس اسلامی سازی و بومی سازی گسترده شود. 

آئینه‌وند تصریح کرد: در قسمت پژوهشی و تولید علم فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم که مهارت بشری چگونه در راه اسلامی سازی قدم بردارد. 

وی اظهار داشت: نشریات این پژوهشگاه در دو بخش تقسیم می‌شود چنانچه هم اکنون ۲۲ نشریه علمی پژوهشی مشغول فعالیت هستند.

آئینه‌وند در ادامه در خصوص بازنگری دروس علوم انسانی در کشور اظهار داشت: هم اکنون شورای تحول و اعتدال ۱۵ رشته در علوم انسانی را بازبینی و گسترش داده‌اند چنانچه ۸۰ تا ۱۰۰ درصد متون و سرفصل‌ها تغییر کرده و از مهر ۹۳ اولین برنامه‌های درسی مصوب شده در شورای تحول آغاز می‌شود، البته تا پایان سال این ۱۵ رشته ابلاغ می‌شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار