معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از مهلت ثبت سفارش تجهیزات دانشگاه ها تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد.

محمد روشن معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تشکیل کمیته پسابرجام از سوی وزارت علوم گفت: کمیته پسابرجام متشکل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونان وزارت علوم و برخی استادان صاحب نظر است.

وی ادامه داد: براساس تصمیم‌هایی که این کمیته اتخاذ کرده، معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم به منظور تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری، باید شرکت های دانش بنیان را شناسایی کرده و بعد از تایید صلاحیت آنها، تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به سفارش تجهیزات آزمایشگاهی و اقلام ضروری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها اقدام کنند، تا از این طریق ضمن خودکفایی در امر اقتصاد دانش بنیان، از خروج ارز جلوگیری شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم بیان کرد: در واقع با این اقدامات علاوه بر اشتغال‌زایی برای دانش آموختگان دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌هایی که در طول دوره تحریم، مستهلک شده‌اند، بازسازی می شوند.

روشن تصریح کرد: امیدواریم با اقداماتی که کمیته پسابرجام انجام می دهد، بتوانیم در راستای اقتصاد مقاومتی اقدامات مناسبی انجام دهیم تا منجر به شکوفایی اقتصادی و رشد علمی و فزاینده شدن توان علمی تولید دانش در دانشگاه های کشور شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.