تحقق اقتصاد مقاومتی دانشکده های بهداشت، در گرو پژوهش حوزه سلامت

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت بهترین راهکار انجام پژوهش است.

علی اکبر ساری رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به بحث تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: در این زمینه، دانشکده بهداشت از دو جهت یکی در حیطه آموزش و دیگری در حیطه پژوهش می تواند فعالیت‌های مهمی را داشته باشد. 

وی با توجه به تاثیرات رشته اقتصاد بهداشت در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این دانشکده، افزود: یکی ازمسائل و مشکلات مهم، نیاز به تحقیقات کاربردی یا شواهد علمی بعنوان بهترین روش اداره قسمت‌های مختلف نظام سلامت، است تا بتوانیم بالاترین میزان بهره وری و کمترین میزان هدر رفت منابع را داشته باشیم و کارآیی‌ها را به حداکثر برسانیم.

ساری بیان کرد: بنابراین دانشکده بهداشت می تواند در حیطه آموزش، دانشجویانی را برای نظام سلامت تربیت کند و برای آنها برنامه های آموزشی کوتاه مدت برقرار کند.

وی درباره حیطه پژوهش با ارائه توضیحاتی، عنوان کرد: در حیطه پژوهش هم می توانیم شواهد لازم را به منظور ارائه بهترین روش برای اداره قسمت‌های مختلف نظام سلامت تولید کنیم. در حقیقت ما راه خود را برای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی شروع کرده‌ایم و امیدواریم به نتیجه برسیم.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه باید منابع محدود را به بهترین نحو و کمترین هدر رفت هزینه کرد، گفت: محاسبه هزینه فعالیت‌ها از جمله تربیت دانشجو در رشته و مقاطع مختلف، یکی از کارهایی است که به تازگی در دانشکده بهداشت برای حفظ کیفیت آموزش همزمان با صرفه جویی در منابع انجام می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.