اولین مرحله از طرح آزمایشی مراقبت از نوزدان در منزل در اصفهان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدير گروه سلامت خانواده، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: امروزه رقم مرگ و میر نوزادن نسبت به اوایل انقلاب 85 درصد کاهش داشته است که با اجرای برنامه ششم توسعه این روند کاهش بیشتری خواهد داشت.

محمد اسماعيل مطلق افزود:50 درصد كودكان مرخص شده از بیمارستان بار ديگر در این مرکز بستري مي شوند و بدين سبب برنامه مراقبت از منزل نوزادان پرخطر طراحي و بصورت نمونه در اصفهان اجرا شد.
وی با بیان اینکه مراقبت از نوزادان در منزل با خدمات ماماها،بخش هاي خصوصي و دولتي اجرا میشود افزود: 96.2 درصد نوزادان در بيمارستان ها و 3.8 درصد آنان در منازل و ساير مكان ها متولد مي شوند که در اين طرح تیم خبره بهداشتی، در ماه اول تولد با 1 تا 3 بار معاینه در منزل خانواده نوزاد از آنان مراقبت ویژه می کنند.

مديرگروه سلامت خانواده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي ادامه داد: در اين طرح مادران با سن كمتر از 18 و بيشتر از 35 سال و يا نوزاداني كه در بيمارستان بستري بودند، تحت مراقبت قرار مي گيرند.

مطلق در پایان افزود: درسال گذشته حدود يك ميليون و 580 هزار نوزاد در كشور متولد شدند و از اين تعداد 100 هزار نوزاد زير 2 کیلو گرم و 20 هزار نوزاد نيز زير يك کیلو گرم وزن داشتند.
گفتنی است؛ اين طرح به زودی در سراسر کشور نيز اجرا خواهد شد.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.