رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از آغاز عملیات ساخت نخستین بلوک زایمان جنوب استان فارس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رحیم رئوفی گفت: با شروع طرح تحول نظام سلامت از ادیبهشت ماه امسال، اصلاح ساختار فیزیکی زایشگاه های کشور در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت، به گونه ای که در فضای فیزیکی مناسب و استاندارد، شرایط ایده آل برای مادر، نوزاد و کادر درمانی فراهم آید.

وی افزود: زایشگاه مرکز آموزشی، درمانی استاد مطهری جهرم به دلیل شرایط ویژه درمانی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان جزو نخستین مراکز در جنوب فارس و کشور بوده که در لیست وزارتخانه برای ایجاد بلوک زایمانی استاندارد قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: از سال های پیش احیا بیمارستان مطهری که خدمات پرسنل و پزشکان آن مورد وثوق و عنایت مردم جهرم و سایر نقاط استان قرار دارد آرزوی دیرینه مسئولان بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

وی ادامه داد: اجرای بلوک زایمانی جدید فرصتی مغتنم برای مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جهرم است تا به صورت اصولی برخی از بخش های درمانی بیمارستان مطهری را به طور مجدد بازسازی کنند.

رئوفی با بیان اینکه طرح بلوک زایمانی بیمارستان مطهری در چهار طبقه ساخته می شود، گفت: طبقه همکف این بخش شامل سالن انتظار همراهان بیمار و 12 واحد درد و زایمان بوده و تمام مراحل زایمان جهت آرامش و تقویت روحیه مادر با حضور یکی از اعضا خانواده وی انجام می شود.

وی با بیان اینکه بخش ویژه مراقبت نوزادان در طبقه نخست این بلوک زایمانی قرار دارد که دارای امکاناتی همچون سالن انتظار همراهان بیمار و سالن کنفرانس است، خاطرنشان کرد: طبقه دوم این بخش ویژه مراقبت نوزادان بوده و با دارا بودن 12 تخت N.I,C.U، 10 تخت POSTN.IC.U و 6 پانسیون جهت اقامت پزشکان متخصص از سالن کنفرانس 50 نفره نیز برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم طبقه چهارم بلوک زایمانی بیمارستان مطهری را دارای چهار اتاق عمل، هشت تخت بهبودی و 6 تخت آمادگی پیش از عمل برشمرد و گفت: بخش C.S.R (استریلازسیون) این بلوک نیز در طبقه آخر قرار دارد.

وی با بیان اینکه نقشه این طرح مورد تایید کارشناسان وزارتخانه قرار گرفته است، اظهار کرد: اعتبار دو طبقه این بلوک زایمانی (نزدیک به 3 میلیارد تومان) از طرف وزارت بهداشت تامین شده و با مشارکت خیران اعتبار سایر طبقه های این پروژه که معادل 5 میلیارد تومان برآورد شده نیز تامین می شود.

 عمليات كلنگ زنی بلوک زايمانی مركز آموزشی درمانی استاد مطهری جهرم دو ماه پيش انجام شده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
برچسب ها: عملیات ، ساخت ، بلوک ، زایمان ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.