استاندار اردبیل گفت: جوانان استان اردبیل برای جذب تسهیلات قرض الحسنه مشاغل دانش بنیان ذهن خود را آماده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: از 200 میلیون دلار اعتبار سالانه توسعه مشاغل دانش بنیان در كشور، حدود 3 میلیون دلار سهم استان اردبیل است و برای جذب این تسهیلات قرض الحسنه باید ذهن جوانان آماده باشد و دوره های لازم اشتغال و درآمدزایی در فضای مجازی را بگذرانند.

وی با تاكید بر ساماندهی امور جوانان، ترویج خوداشتغالی و حرفه آموزی در بین این قشر افزود: زیرساخت فعالیت فضای مجازی در استان فراهم است و دانشگاه ها باید با ایجاد رشته های لازم و توسعه دوره های آموزش فنی و حرفه ای، جوانان را برای اشتغال و درآمدزایی در این فضا هدایت كنند.

استاندار اردبیل گفت: دولت اجازه سرمایه گذاری اقتصادی را ندارد و برای رفع بیكاری باید شركت های شبه دولتی و خصوصی وارد میدان شوند و زمینه اشتغال جوانان را در فضای مجازی، مشاغل دانش بنیان و صنایع بسته بندی فراهم كنند.

خدابخش اظهار كرد: سالانه بیش از پنج هزار میلیارد ریال در بازار آی سی تی استان اردبیل از سوی مردم هزینه می شود اما برای كسب درآمد از این همه هزینه اقدامی صورت نمی گیرد.

وی افزود: حتی اگر صنایع پتروشیمی اردبیل با تامین 25 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم راه اندازی شود، امكان ایجاد شغل به 2هزار و 500 نفر را نخواهد داشت؛ از این رو برای ایجاد اشتغال گسترده در استان باید كار فرهنگی صورت گیرد و نگاه جوانان جویای كار به زمینه های جدید فضای كار معطوف شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.