وبسایت نشنال در گزارشی نوشت فرصت هایی که تجارت با ایران ایجاد می کند از مشکلات آن بیشتر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت نشنال در گزارشی نوشت: شرکت های خلیج فارس که علاقه مند به تجارت با ایران هستند، به دلیل مشکلات موجود در خصوص معاملات دلار آمریکا بسیار با احتیاط عمل می کنند.
لغو تحریم های آمریکا، اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای غربی علیه ایران در ماه ژانویه سال جاری میلادی (سه ماه پیش) فرصت مناسبی را برای تجارت شرکت های خلیج فارس -- بخصوص شرکت هایی که در امارات متحده عربی قرار دارند -- با تهران ایجاد کرد. 

"نیکلاس کوارد،" وکیل مؤسسه حقوقی "بیکر و مکنزی" در واشینگتن گفت: فرصت های جدید بسیاری نیز برای شرکت های غیر آمریکایی وجود دارد؛ اما ما پیشنهاد می کنیم این شرکت ها برای تجارت با ایران با احتیاط عمل کنند.

وبسایت نشنال در ادامه این گزارش نوشت: فرصت های ایجاد شده از تجارت با ایران، از مشکلات آن بیشتر است. بنابر پیش بینی های سال گذشته صندوق بین المللی پول، امارات متحده عربی به تنهایی 13 میلیون دلار از لغو تحریم های ایران و افزایش تجارت با این کشور بدست می آورد. ایران در سال 2013، 12 درصد از صادرات غیرنفتی امارات متحده عربی را تشکیل می داد. بیشتر این صادرات از بندر "جبل علی" در دوبی انجام می شد.

در ادامه این گزارش آمده است: اما شرکت های خلیج فارس و امارات نباید فراموش کنند که شرکت های آمریکایی نمی توانند با ایران تجارت کنند؛ زیرا برخی تحریم های مالی آمریکا علیه ایران همچنان به قوت خود باقیست و این شرکت ها را از صادرات کالا به ایران منع می کند.

"تارک سلطان،" مدیر اجرایی شرکت آجیلیتی گفت: ایران یک بازار سودآور است و همه مشتریان علاقه مند به همکاری با  این کشور هستند. ما باید صبر کنیم تا مشتریانمان بتوانند بدون مشکلات قانونی با ایران تجارت کنند.

به نوشته نشنال، شرکت های خلیج فارس نیز نمی توانند در تجارت با ایران از دلار آمریکا استفاده کنند؛ زیرا در اینصورت یک بانک آمریکایی درگیر معاملات آنها می شود.

"سمیر صفار علی،" یک عضو شرکت حقوقی سیمونز و سیمونز در خاورمیانه اعلام کرد: همچنان برخی تحریم ها علیه ایران به قوت خود باقیست و اگر می خواهید با این کشور تجارت کنید باید از مقامات اتحادیه اروپا تأییدیه بگیرید. به عنوان مثال برای تجارت فولاد و برخی فلزات دیگر. اگر شما یک شرکت اروپایی یا زیرمجموعه آن در شورای همکاری خلیج فارس هستید و می خواهید فولاد یا آلومینیوم یا دیگر فلزات صنعتی را به ایران صادر کنید، نمی توانید بدون تأیید یک مقام اتحادیه اروپا این کار را انجام دهید.

نشنال در پایان این گزارش نوشت: اما بسیاری از بانکها به دلیل جریمه هایی که چند سال پیش در پی تجارت با بانکهای ایرانی متحمل شدند، همچنان برای تجارت دوباره با تهران مردد هستند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار