استاندار يزد با اشاره به طرح‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در دولت تدبير و اميد ؛ اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت اميدواری و آرامش را در جامعه افزايش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  روز شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه همايش ملی سلامت با عنوان«غلبه بر ديابت» با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی  و هيأت همراه، نماينده ولی‌فقیه  در استان و امام‌جمعه يزد، استاندار يزد، جمعی از فرمانداران ، مديركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و جمعی از پزشكان و مسئولان استان در سالن همایش‌های پرديس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشكی شهيد آيت الله صدوقی(ره) يزد برگزار شد.

 استاندار يزد در اين همايش ضمن تسليت سالروز وفات حضرت زينب(س) و شهادت شهيد«محمد منتظر قائم» اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت در دولت يازدهم خدمت بزرگی به مردم ايران كرده و با اجرای اين طرح بسياری از هزینه‌های درمانی مردم کاهش‌یافته است.

سید محمد ميرمحمدی ادامه داد: مردم استان يزد به سخت‌کوشی، تلاش و قناعت شهره هستند و برگزاری اين همايش ملی در اين استان نشان می‌دهد كه براي مبارزه با بيماری ديابت نيز عزم خود را جزم نموده‌اند.

وی افزود: سلامت جسمی و روانی هر فرد می‌تواند در سلامت اجتماعی تأثيرگذار باشد و مقاوم‌سازی افراد در برابر بیماری‌ها می‌تواند كمک زيادی در پيشگيری از ناهنجاری‌های اجتماعی ازجمله عصبانيت، خشونت، پرخاشگری و بی‌حوصلگی نمايد.

ميرمحمدی تصريح كرد: خوشبختانه در جامعه پزشكی استان اين همت و تلاش ديده می‌شود كه بسياری از بیماری‌های واگيردار و غیر واگیر در استان درمان و براي پيشگيری از آن‌ها اقدامات شايسته انجام شود و اين خدمت‌رسانی تنها به مردم استان محدود نمی‌شود بلكه 45 درصد از تخت‌های بيمارستانی يزد به افراد غيربومی اختصاص‌یافته است.

استاندار يزد در پايان سخنان خود اظهار اميدواری كرد: با تجهيز امكانات پزشكی استان يزد، اين خدمات پزشكی افزايش يابد و با سيستم غذايی مناسب جامعه‌ای بانشاط و اميدوار داشته باشيم.

گفتنی است در پايان اين همايش از استاندار يزد، دست‌اندرکاران دانشگاه علوم پزشكي شهيد آيت الله صدوقی(ره) يزد و برگزيدگان حوزه سلامت كشور در سال 95 با اهدای لوح تقدير تجليل شد.


انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.