معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: به دنبال ثبت معنوی ورزش‌های اصیل سنتی هستیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کیومرث خانی لعل آبادی گفت: امسال در اقدامی شایسته این روز با شعار میراث ورزشی، باهدف تجلیل از نقش ورزش در بهبود زندگی انسان نامگذاری شده که می تواند زمینه ساز حمایت جامعه ورزش استان برای حفظ و حراست از بناهای تاریخی شود.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه ورزش اقدامات مناسبی برای ثبت تعدادی از ورزشهای اصیل از جمله ورزش باستانی به عنوان میراث معنوی ملی صورت گرفته که می‌تواند زمینه ساز حفظ و احیاء این ورزش های اصیل و کهن ایرانی باشد.

خانی لعل آبادی تصریح کرد: در استان کرمانشاه نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته و یا در دست انجام است که از جمله آنها می‌توان به ثبت ملی ورزش زوران به عنوان یکی از ورزش های کهن مردم استان به عنوان میراث معنوی ملی کرمانشاهیان اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از ظرفیت بناهای تاریخی برای ترویج ورزش های کهن زورخانه ای از دیگر اقدامات مورد توجه ماست که می توان به همین زورخانه علمدار شهر کرمانشاه اشاره کرد که به عنوان بخشی از حمام تاریخی ملا باشی به محل انجام ورزش‌های باستانی تبدیل شده است.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، پیگیر ، ورزش ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.