سلامت، محصول انتخاب های فردی و اجتماعی است/اقتصاد مقاومتی در گرو سبك زندگی سالم

سرپرست دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت پياده سازی شعار اقتصاد مقاومتی را در گرو سبك زندگی سالم دانست و گفت: انسان سالم می تواند از اقتصاد كشور دفاع كند.

شهرام رفیعی فر سرپرست دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بیماری با خود هزینه به بار می آورد و هرچه بیماری شدیدتر و تعداد بیماران بیشتر شود، این هزینه ها غیر قابل تحمل تر می شود؛ اما در مقابل ثابت شده که بسیاری از بیماری ها با تغییر سبک زندگی و هدایت و مدیریت صحیح دولت، قابل پیشگیری هستند.

وی از جمله اقداماتی که می تواند از سوی دولت موثر باشد را اینگونه بیان کرد:اگر دولت امکانی فراهم کند تا صنایع غذایی،محصول سالم را در اختیار مردم قرار دهند و با ایجاد درآمد مکفی توان خرید و استفاده از محصول سالم را در اختیار مردم بگذارند،در این مسیر می تواند تاثیر گذار باشد.

رفیعی فر نقش مردم را نیز پررنگ تر خواند و افزود: مردم نیز باید با رعایت سبک زندگی سالم به سمتی حرکت کنند تا کمتر دچار بیماری شوند. بنابراين مردم نياز به كسب توانمندي، شايستگی ،دانش ،مهارت و صلاحيت كافی دارند تا بتوانند انتخاب های خود را سالم سازند.

وی ادامه داد: چراكه سلامت، محصول انتخاب های فردی و اجتماعی است. در واقع اين انسان سالم است كه می تواند از اقتصاد كشور دفاع كند.

رفيعی فر افزود: به بيانی ديگر وقتی مردم سالم باشند، بهتر ثروت خلق می كنند. تشخيص زودهنگام بيماري و مراجعه به موقع ،منجر به درمان با دارو و هزينه هاي درماني كمتر و بدون نياز به تجهيزات گرانقيمت، به تشكيل اقتصاد مقاومتي كمك مي كند.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، بيشترين عامل مرگ و مير را بيماري هاي عيرواگير بيان كرد و گفت: بيش از ٧٠ درصد بار بيماري و مرگ، بيماري هاي غير واگيرند. اين بيماري ها به علت رفتارهاي ناسالم افراد ايجاد شده و درمان قطعي ندارند. بنابراين نقش مردم هرروز در تأمين ، حفظ و ارتقا سلامت رو به افزايش است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار