وزیر بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تولید داخل و کاهش واردات 2 گام طرح تحول در تحقق اقتصاد مقاومتی است

دکتر هاشمی گفت: هدفگیری طرح تحول تاکنون توجه به کاهش پرداخت‌های مردم، ارتقاء بهداشت و نظامند کردن تعرفه‌ها بوده و چشم‌انداز آن توجه به اقتصاد مقاومتی است.

دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درخصوص خودکفایی و توجه به تولید داخل در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، کارهای خوبی در حوزه تولید دارو انجام گرفته که می‌توان به حمایت از تولید داخل و کاهش واردات دارویی اشاره کرد و در مورد تجهیزات پزشکی هم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت. 

وی ادامه داد: می‌توانیم صادقانه بگوییم که هنوز درحال برنامه‌ریزی برای رسیدن به آنچه مدنظر مقام معظم رهبری درخصوص رسیدن به اقتصاد مقاومتی است، هستیم و هر دستگاهی که ادعا کند کار زیادی در این زمینه انجام داده نشانگر آن است که متوجه اصل و هدف اقتصاد مقاومتی نشده است. 

وزارت بهداشت درحال برنامه‌ریزی برای رسیدن به هدف اقتصاد مقاومتی است و درحال حاضر سیاستگذاری‌های خوبی برای حمایت از تولید داخل و کاهش واردات داشته‌ایم. 

دکتر هاشمی درخصوص ارائه گزارش به مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در این راستا گفت: رئیس جمهور از پیشبرد طرح تحول در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومتی از وزارت بهداشت گزارش خواسته‌ ولی مقام معظم رهبری هنوز گزارش ویژه‌ای را مطالبه نکرده‌اند، ضمن اینکه گزارش مداوم روند طرح تحول به دکتر جهانگیری ارائه می‌شود و وی اخبار را به استحضار مقام معظم رهبری می‌رساند. 

وی ادامه داد: خودکفایی در زمینه واکسن، کارهای اولیه در زمینه تولید تجهیزات و تولید دارو، کارهای خوبی صورت گرفته که در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است. امیدواریم در جلسه‌ایی که طی 2 ماه آینده با سرمایه‌گذاران خواهیم داشت، بتوانیم اطلاعات بیشتری در خصوص خودکفایی و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی ارائه دهیم. 




انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار