محمدحسین خاتمی کارشناس اقتصادی در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،
با بیان اینکه توسعه صنعت بسته بندی منجربه توسعه صادرات می شود، افزود: اولین اقدام در جلب نظر مصرف کننده نوع بسته بندی و برند آن محصول است.
وی ادامه داد: ضعف در صنعت بسته بندی کشور موجب شده تا عمده صادراتمان به دیگر کشورها به صورت خام انجام شود.
این
کارشناس اقتصادی تصریح کرد:دیگر کشورها از صادرات فله محصولات داخلی ما
نهایت استفاده را برده و آنها را در بسته بندی با نام خود صادر می کنند و
ارزش افزوده این محصولات را از آن خود می کنند.
این کارشناس اقتصادی
در ادامه اظهار کرد: متاسفانه کشورمان از نظر بسته بندی محصول،دچار عقب
ماندگی شدید است و انتقال دانش و تکنولوژی روز می تواند تاحدی این ضعف را
بهبود بخشد.
***جایگاه صنعت بسته بندی فراموش شده استدر
ادامه سیدحسین افتخاریان کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه در بسته بندی
محصول باید به طراحی درونی و بیرونی توجه ویژه ای داشت، گفت: تولیدکننده
داخلی آشنایی زیادی درخصوص صنعت بسته بندی ندارند.
وی در ادامه
عنوان کرد: صنعت بسته بندی به دلیل بالا بردن قیمت محصول کمتر مورد توجه
تولیدکنندگان قرار می گیرد که این امر حمایت دولت را می طلبد.
***بسته بندی مرغوب نیازمند سرمایه گذاری است
فرشید سیم بر از دیگر کارشناسان
اقتصادی نیز دراین باره گفت: بسته بندی عامل رقابت محصولات مختلف محسوب می
شود بطوریکه گسترش و ارزآوری بیشتر در صادرات با این امر گره خورده است.
وی بابیان اینکه صنعت بسته بندی در کشور نیازمند یک برنامه ریزی درست و منطقی است، افزود:
صنعت بسته بندی نیاز به سرمایه گذاری و تکنولوژی مطلوب نیز دارد به همین
منظور باید زمینه این سرمایه گذاری چه برای سرمایه گذار داخلی و چه خارجی
فراهم شود.
انتهای پیام/