زنگ سلامت با شعار غلبه بر دیابت با تغذیه سالم در مدرسه کوثر بافق نواخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ همزمان با شروع هفته سلامت، زنگ سلامت با حضور معاون فرماندار، جمعي از مديران ادارات ، اولياء و مربيان در آموزشگاه كوثر شهرستان بافق به صورت نمادين به صدا درآمد.

معاون فرماندار بافق ضمن تبريک ميلاد با سعادت حضرت علی (ع) و گراميداشت هفته سلامت گفت : يكم تا هفتم ارديبهشت امسال بعنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

محمد علی طالعی بيان كرد: هدف از برگزاری هفته سلامت و نامگذاری های مختلف هر ساله در اين هفته هشدارهای سلامت برای عموم جامعه است.

وی ترویج و نهادینه نمودن فرهنگ سلامت و نقش آن در پیشگیری از بیماریها در جامعه را مدیون تلاش معلمین دانست و به اهمیت نقش آموزش وپرورش در این خصوص اشاره نمود.

طالعی درباره نامگذاری هفته سلامت امسال بنام " غلبه بر ديابت" خطاب به دانش آموزان و اوليا آنان گفت: خانواده ها توصيه های پزشكی و تغذيه سالم در خصوص بيماری ديابت جدی بگيرند.

سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان بافق ضمن گراميداشت هفته سلامت به روز شمار اين هفته اشاره كرد و گفت : امروزه از از ديابت به عنوان قاتل خاموش ياد می شود.

دكتر مسعود دانشی افزود : شعار امسال غلبه بر دیابت است و همه ما باید با رعایت الگوی صحیح مصرف مواد غذایی از سنین کودکی با بیماری دیابت و سایر بیماریهای غیر واگیر مبارزه نماییم.

وی سه علت اصلي مرگ و مير در دنيا را بيماری های قلبی و عروقی ، حوادث و سرطان اعلام كرد و گفت : بيماری ديابت نقش عمده ای در ابتلا به بيماری های قلبی و عروقی دارد.

دكتر دانشی تصريح كرد : عموم مردم می توانند با رعايت نكات بهداشتي ، رژيم غذايی مناسب ، تحرک مناسب و دوری از دخانيات 70 درصد به جلوگيری از بيماری ديابت كمک نمايند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.