هشت ترک از ترکهای مسجد امام اصفهان یکی از شاهکارهای دوره صفویه پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینكه مسجد جامع عباسی یا همان مسجد امام (ره) یكی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مساجد جهان است كه ثبت جهانی یونسكو شده‌، اظهار داشت: معماری این مسجد دارای ویژگی‌های خاص است و كاشی‌كاری این مسجد جلوه‌های بسیار ویژه‌ای دارد كه یكی از شاخه‌های معماری ایران و جهان به شمار می‌اید.

فریدون اللهیاری با بیان اینكه كاشی‌كاری مسجد امام (ره) در دوره صفویه و توسط اساتیدی همچون علی اكبر اصفهانی انجام شده است،‌ افزود: در حال حاضر و با گذشت ۴۰۰ سال از احداث این بنا، مرمت آن در دستور كار قرار گرفته.

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر وضعیت مرمت مسجد امام (ره) به مرحله مطلوب نزدیك شده و بیش از نیمی از آن انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینكه مرمت گنبد مسجد امام (ره) در ارتفاع ۵۴ متری در حال انجام است، ابراز داشت: باید توجه داشت كه گنبد دارای ۱۶ تَرك است كه تاكنون هشت تَرك آن مرمت شده و مابقی در صورت تامین اعتبار تا سال ۹۶ به پایان خواهد رسید.

اللهیاری با اشاره به اینكه عملیات مرمت گنبد مسجد امام (ره) از هشت سال گذشته آغاز و در دو سال گذشته شدت گرفته است، بیان داشت: تاكنون دو میلیارد تومان برای مرمت قسمت‌های مختلف مسجد امام (ره) هزینه شده است و در صورت تامین اعتیار شش میلیارد تومانی مرمت این بنا نیز تکمیل خواهد شد. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.